CATATAN PAGI INI...

Pagi ni aman. Malam al Qadr kah semalam. Tak tahulah.. Malam 20 lepas pun begini juga keadaan di tempat ku.

Setelah masuk ke pejabat hari ini. Saya membuka komputer. Melihat akhbar2 internet. cerita yang sama. Berulang lagi dan lagi semenjak dua menjak ini.

Bosan.....

Tiba-tiba, jari ku terdetik menulis ungkapan sepultura di pencarian. Setelah melihat seorang rakan lama sekola dahulu, mencatit 'Chaos AD' pada group whatsapp kami.

Aku mendengar lagu sepulturan pagi tadi..

Base guitar dari Andreas Kisser masih mantap. Maksud saya, memang mantap. Sebab saya mendengar lagu lama Sepultura. Album Schizophrenia. Album kedua Sepultura pada 1987. Album yang membuat Sepultura menjadi kumpulan Thrash metal, berbanding dengan death metal dari album pertama mereka, Morbid Vission.

Entah kenapa, sudah berdekad saya tidak mendengar lagu laro ini.. Setelah tiba-tiba insaf dan beristighfar.. aku mengambil Quran. Dan membaca sambungan surah yang ku berhenti.. Masih belum khatam2 saya ini, semenjak tahun lepas... astaghfirullah..

Takpe. Istiqomah itu penting. walau sehari sehelai. Akan ku cuba khatam kan juga...

Melihat ke luar cermin bilik ku di pejabat ini, aku melihat matahari sudah menyinar keluar.

Hmmm... adakah bermaksud, malam semalam bukan malam 1000 malam? Wallahualam.

Namun, teringat ungkapan seorang ustaz, jika mencari itu adalah malam al-Qadr, itulah yang kamu dapat, tapi jika mencarinya adalah cari Allah, maka semuanya kamu dapat...

Ya Allah. Aku mohon redho Mu ya Allah. Matilah aku dalam Islam. Matilah aku ketika aku sedang mempertahan dan memperjuangkan Islam.

Seminit lagi 8:30pg.. perlu memulakan tugas kerja ku pula...

Takbir!!!!


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?