HARI INI, KITA BELASAH PAS LAGI..

Hairan Apa Kalau Khalid Samad, Hanipa Maidin dan Mujahid Yusof Beria-Ia Bela SIS Yang Sesat

Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor telah menfatwakan bahawa Sisters In Islam adalah sebuah NGO yang sesat lagi menyesatkan.

Dan sebenarnya ia tidak menghairankan langsung, memandangkan NGO tersebut sebenarnya walaupun menggunakan Islam pada namanya, tetapi hakikatnya mereka hanyalah sebuah kumpulan yang bercita-cita untuk menjadikan umat Islam di negara ini lebih kafir dari orang kafir. Islam bagi mereka hanyalah sebuah agama yang menjadi imej, bukannya iktikad dan iman.

Disebabkan itulah, banyak perkara-perkara mengarut yang diajarkan oleh kumpulan tersebut.

Anehnya, dari PAS, muncul pula nama seperti Khalid Samad, Hanipa Maidin dan Mujahid Yusof yang beria-ia membela serta menyokong SIS. Bahkan mereka kelihatan tersinggung apabila Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor menfatwakan bahawa SIS adalah sebuah pertubuhan sesat yang menyesatkan.

Ada yang hairan mengapa ketiga-tiga orang Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu begitu kat menyokong SIS. Takkanlah merek atidak tahu tentang SIS yang turut dianggotai oleh anak perempuan Mahathir, Marina dan Zarinah Anwar yang jelas sesat apabila menyatakan bahawa semua manusia adalah 'ANAK ALLAH'.

Ketiga-tiga orang Anwar tetapi menyamar sebagai pemimpin PAS itu sebenarny ahanya mendengar dan mengikut sahaja apa yang dikehendaki oleh Anwar Ibrahim. Walaupun Anwar Ibrahim sedang berhadapan dengan masalah yang diciptanya kini, orang-orangnya berselerak di serata tempat termasuklah dalam PAS.

Kerjasama puak-puak sesat seperti SIS dengan Anwar Ibrahim bukanlah satu perkara asing. Mereka akan saling tolong-menolong dan sokong-menyokong antara satu sama lain.  Antara pendokong kuat Sisters in Islam adalah Marina Mahathir dan Zainah Anwar serta beberapa orang AJK Tertinggi SIS yang pernah bersama-sama Anwar dalam BERSIH. Dengan gabungan bersama-sama Ambiga Sreevanasan yang dijenamakan sebagai peguam hak asasi nombor wahid yang sentiasa membela SIS di mahkamah dan Pengerusi BERSIH, Anwar mengarahkan orang-orangnya termasuklah yang berada dalam PAS untuk menyokong apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Ambiga.

Pengharaman SIS bukannya kerja UMNO. UBN tidak tahu apa-apa tentang SIS. Mereka terlalu takut untuk menyentuh apa-apa sahaja yang ada kaitan dengan Mahathir. Walaupun Mahathir mungkin tidak berkenan dengan SIS, tetapi kehadiran anak perempuan sulungnya sudah cukup untuk menjadi tanda bahawa semangat dan roh Mahathir ada dalam kumpulan sesat tersebut. Itu tanggapan orang UBN. 

Sedangkan PAS pada Muktamar Ke-55 telah membuat ketetapan bahawa kerajaan seharusnya mengharamkan SIS. PAS sudah lama menigngatkan tentang bahaya dan kesan buruk daripada kelalaian dan kejahilan kerajaan UBN terhadap ancaman SIS. Oleh kerana itu, PAS telah menetapkan, usul yang dibawa oleh PAS Shah Alam itu diterima tanpa bahas. PAS mendesak kerajaan haraman SIS dan ianya adalah sebulat suara. 

Bagaimanapun, dasar penyokong Anwar yang berjubah PAS, mereka tidak peduli dengan ketetapan parti. Yang mereka pedulikan ialah apa perasaan dan arahan Anwar Ibrahim. Yang pasti ialah, mereka meneruskan legasi Anwar Ibrahim walaupun Anwar Ibrahim sudah berada pada kedalaman 6 kaki di bawah tanah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?