HUDUD LAGI. TAKDA CERITA LAIN KA?

Dah lama tidak bergejuis. Lama sungguh.

Maksud saya, dah lama saya tidak buat artikel.

Banyak-banyak isu yang sedang berkumandang di tanah air. Kenapa saya mendiamkan diri?

Malas?

Bosan?

Menyampah?

Sebenarnya, saya dalam keadaan geram yang amat kepada rakan dan musuh. Sangat-sangat geram. Oleh kerana saya dalam keadaan geram, maka lebih baiklah saya tidak bergejuis. Nanti, bukan bahan ilmiah yang keluar, tetapi nafsu amarah.

Seperti biasa, isu hudud berkumandang macam pisang goreng panas. Banyak sangat orang yang menyampuk berkenaan hudud di Malaysia sekarang ini.

Ramai kawan-kawan juga pelik, kenapa si kafir yang kecoh-kecoh dengan hudud? Bukan kena pada mereka pun.

Jawab saya, korang tak baca Al-Quran ke? Memang musuh Islam itu adalah orang kafir. Yahudi dan Kristian. Yang selagi tak ikut kata mereka, selagi itu mereka akan tentang Islam.

Normallah orang kafir tentang hudud. Sama normallah orang munafiq tentang hudud.

Korang ingat, DAP, MCA, Gerakan lawan hudud sebab takutkan hukuman hudud itu ka? Longlai sangatlah jika korang anggap gitu. Depa lawan sebab undi. Pemikiran mereka, jika depa sokong hudud, maka pengundi mereka, yang majoritinya berbangsa cina dan beragama kristian, tak mau undi depa lagi.

Itu je.

Korang ingat, Abu Jahal memerangi Rasulullah SAW sebab apa? Sebab kuasa la. Takkan itu pun tak tahu.

Apabila jemaah Islam, mengangkat sesuatu untuk diperjuangkan, kemudian didapati ianya diperangi oleh orang kafir dan munafiq, maka betullah perjuangan kita itu. Jika depa sokong ja, mesti ada something wrong.

Percayalah....


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?