PRU13; PR NAK MENANG, SILA BACA.

Tadi saya ada terbaca satu artikel ini dalam MalaysiaKini. Saya bacanya, pada mulanya seperti artikel biasa-biasa tentang Datuk Kamilia. Tetapi, ada dua perenggan yang membuatkan saya terpanggil untuk menulis satu artikel baru dalam blog ini.

"Ada kami nampak Datuk berkempen. Tapi dia dengan anak dia je. Anak lelaki dan anak perempuan. Kami ada juga nampak dia bagi risalah dekat orang. Ada juga yang nampak dia bagi risalah dekat bangsal panas PAS.

"Datuk pernah cakap dekat saya dia tak akan kacau orang Umno. Jadi sasaran Datuk ialah pengundi atas pagar, golongan muda. Sebab Datuk ada semua data-data pengundi kat sini.


Ini ayat yang dikata oleh seorang petugas wanita umno Kuala Kangsar.

Nampak tidak, apa yang menariknya isi kandungan 2 perenggan di atas? Harap korang semua nampak. Yang tidak nampak, mari saya suluhkan dengan lampu ajaib supaya nampak.

Apa yang hendak saya tumpukan adalah perenggan kedua dari 2 perenggan yang saya ambil dari MalaysiaKini.

Minah wanita umno itu ada kata, Datuk Kamilia tidak akan kacau orang umno untuk dikempenkan agar mengundi dia. Kemudian pula, dia ada kata, Datuk Kamilia akan mensasarkan hanya pengundi atas pagar dan golongan muda sahaja.

Bagi saya, inilah yang dinamakan kempen yang efisien. Dan nampak tidak ayat terakhir dari perenggan kedua di atas, 'Sebab Datuk ada semua data-data pengundi kat sini'.

Inilah yang sebenarnya paling penting. Semua data pengundi ada dengan Datuk. Maksud yang lebih tepat disini, semua data pengundi dari pihak umno, ada dengan Datuk Kamilia. Kenapa saya menjuruskan dengan lebih tepat 'data pengundi dari pihak umno'? Kerana, mahu tidak mahu, itulah data yang terbaik untuk seseorang yang ingin berkempen untuk meraih undi. Memang lengkap gila!!

Bukan seperti data yang pihak PR ada. Bukaaaan.. Pepuak umno ini ada data yang sungguh berlainan dengan apa yang kita ada.

Oleh itu, adalah menjadi tanggungjawab kepada pihak PR, oleh kerana sudah adanya banyak calon-calon Bebas dari umno, apa kata kita berbaik-baik dengan mereka, agar keperluan yang kita tiada itu, diadakan. Agar lebih efisien kerja kempen kita untuk memenangkan Pakatan Rakyat.

Jangan buang masa berkempen dengan penyokong PR dan totok bn. Kerja sesia sahaja.......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?