TOLONGLAH PR, JANGAN IKUT BN.

Baru sahaja membaca berita ini dalam HarakahDaily. Tajuknya ini Cerita sebenar di sebalik dakwaan Mat Sabu dipukul.

Apa yang saya nak sebut, bukannya berkenaan dengan fitnah blogger umno. Sebab, memang kerja dia untuk buat cerita fitnah. Jika blogger umno buat cerita benar, itu barulah pelik bin ajaib. Tetapi, apa yang hendak saya sebut ialah berkenaan dengan cerita yang terkandung dalam tajuk itu, seperti di bawah;

Sebelum ini Harakah pernah mengeluarkan kenyataan Ahli Majlis MPPP, Haji Mohd Yusof Mohd Noor yang mengatakan peraturan yang diguna pakai oleh MPPP merupakan peraturan lama iaitu sejak di zaman Barisan Nasional (BN) berkuasa.

Cuma di waktu itu mereka tidak bertindak sehinggalah mereka (peniaga) menyebabkan keadaan menjadi kotor, mengganggu lalu lintas dan lebih mendukacitakan peniaga di situ bukannya penduduk tempatan.


Ada nampak pelik tidak?

Yang berniaga, orang Melayu. Umat Islam. Masa dahulu, umno dan gerakan tak benarkan berniaga disitu. Itu zaman bn. Dan zaman sekarang, PR perintah. Undang-undang tetap sama, tetapi perlaksanaan sahaja diperkuatkan. Maksudnya apa? Maksudnya Ahli Majlis tidak buat apa-apa perubahan kepada apa yang telah dibuat bn. Ikut sahaja.

Apa agaknya kesimpulan kepada peniaga Melayu itu terhadap kerajaan PR? PR sama dengan BN? 2 x 5? Tak ubah apa-apa pun? Nasib peniaga Melayu masih sama seia sekata?

Mat Saman Kati ada berkata, kita ubah bn kepada entiti kerajaan yang berlainan, bukan untuk entiti kerajaan yang berlainan itu meneruskan apa yang dibuat oleh bn. Kita hendak perubahan kepada semua! Undang-undang dibuat manusia, ubahkanlah! Apa? susah sangat ke?

Nampak sangat kerajaan PR terutama ahli majlis makan gaji buta tak buat kerja. Apa yang bn buat dulu, apa yang telah diubahkan oleh kerajaan PR? Ikut sahaja? Takde yang berubah? Harap, pilihanraya majlis tempatan berlaku lebih cepat di Pulau Pinang, harap ahli majlis adalah mereka yang betul-betul yang boleh buat kerja, bukan makan gaji buta.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?