MALAYSIA TAK PERLU HUDUD,.. TAKE BEER (3)

Saya ni, bolehlah dikatakan 'orang lama' dalam PAS. Sebab saya adalah salah seorang manusia yang ada bersama PAS ketika ayat ini terbiasa didengar ketika kempen PRU, 'Kalah dalam tangan, lawan tetap lawan'. PAS berlawan didalam PRU ketika itu, hanya semata-mata kerana Allah SWT. Hendakkan Islam terlaksana dibumi Malaysia.

Dan kebiasaan yang dikempen oleh PAS, adalah hudud. Dalam ceramah-ceramah PAS, hudud seperti kewajipan untuk disebut oleh PAS ketika itu. Penerangan mengenai hudud, kewajipan melaksanakannya, keindahannya, dan segala fitnah yang dibuat oleh para munafik, fasik dan kafirin terhadap hudud, diberi pencerahan didalam usrah atau ceramah kelompok. Itu pasti.

Namun, semenjak 2008, setelah kita menang sedikit di Malaysia, maka sesuatu keajaiban telah berlaku kepada PAS. Hudud telah menjadi satu liabiliti kepada PAS untuk menang. Sesiapa yang bercerita berkenaan hudud, maka manusia itu telah melaksanakan satu kerja yang jahat. Sesiapa yang mengungkit berkenaan hudud, maka orang itu akan dikutuk oleh kawan dan rakan.

Kempen hudud pada PRU13 nanti mesti disenyapkan. Tidak boleh disebut langsung jika hendak menang pada PRU13 nanti...... Isy,.. pelik sungguh. Saya tidak boleh menerima berkenaan itu. Memang tidak boleh. Apalagi menerima pemikiran bahawa hudud dan perlembagaan Malaysia adalah satu entiti yang berlainan, lagilah saya tidak boleh terima. Mujahid anak Yusof Rawa patut dibetulkan iktikadnya jika mahu terus memimpin PAS.

Nasihat saya pada semua ahli PAS, jika nak menang, menang itu biar diredhoi Allah SWT. Bukan menang yang sekejap. Faham maksud saya menang yang sekejap. Mula-mula kita menang, jadi kerajaan, namun tiba-tiba menjadi pembangkang kembali. PAS perlu fikir, perkara itu boleh berlaku........

Ulasan

ibnmustaffa berkata…
C++,
Tolong beri balik ulasan anda. Tersilap tekan da....
Tanpa Nama berkata…
Kalau benar anda pejuang PAS dan pejuang Hudud..teman minta skit saja aktifkan blog PAS Caw RASA .Ada beza tak tulus blog individu dan blog parti.kalau berani ..
ibnmustaffa berkata…
Blog PAS Caw Rasa mesti ditulis berdasar apa yg dipersetujui dlm meeting. Bukan spt blog PAS Caw yg lain, ngaku caw, tapi buat spt blog kepunyaan peribadi.

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?