KENAPA PAS SUKA MENIPU?

Saya semasa sekolah dahulu sungguh berminat dengan mata pelajaran sejarah. Tidak dengan rakan-rakan saya, saya akan pasang telinga seluas-luasnya jika guru sejarah mengajar didepan kelas.

Saya juga sungguh berminat dengan mata pelajaran matematik. Mungkin kerana saya lebih wahi dengan angka berbanding dengan huruf-huruf, membuatkan saya sungguh berminat dengan subjek kira mengira ini.

Oleh itu, disini, saya ingin ceritakan sedikit, perkara yang pelik yang sedang berlaku pada malam semalam. Malam yang dikatakan malam yang penuh 'bersejarah'.

Mula-mula, saya ingin menyebutkan dua angka. 66 dan 24. Dua angka yang cukup berbeza. Jika ditolak kedua angka, ianya menjadi 42. Jika didarap 2 pada 24, ianya tidak kecapaian pada angka 66.

Budak pra sekolah pun dapat membezakan angka 66 dan 24. Jika diberi wang, pasti budak pra sekolah akan mengambil 66 berbanding 24 yang kecil jumlahnya. Jadi, oleh itu, apakah yang hendak dikecohkan sangat tentang angka 66 dan 24 ini?

Cuba lihat dibawah.......







Hampeehhh...... Orang Melayu memang suka diperbodohkan.

Tetapi, apa pula kaitannya dengan tajuk artikel ini yang begitu menyimpang jauh? Nanti saya ceritakan.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?