SPR MEMANG CAP AYAM PUN.

Hamba sudah kabor, SPR memang cap ayam. Hendak kata penipu, memang selalu penipu, hendak kata pembohong, memang sah SPR pembohong.

Semalam kata maksimum 50 orang sahaja boleh pergi ke penamaan calon. Tapi, puak bn tetap hantar lebih 50 orang. Apasal diam membisu macam orang pekak? Taib uban, siap bawa 5000 orang. 100 kali ganda banyak, buat bodooh je SPR.

Itu satu hal, ni ha, hal yang lagi celaru biru, penamaan calon jam 1.30 petang. Apa kes ni SPR?

Itulah. Kan ke masa PRU 12 dahulu, PAS sudah sebut, apa yang SPR suruh buat, kita langgar sahaja. Bukannya boleh membatalkan calon pun.

Lepas ini, SPR kata itu tak boleh, benda itulah sepatutnya kita buat, kerana semestinya bn akan buat apa yang spr tidak suruh buat.

Percayalah cakap hamba. Orang yang sepatutnya dibatalkan pencalonan pun boleh dicalonkan jam 1.30 tengah hari, apa lagi kita hendak percayakan SPR.

Jika SPR kata jangan buat pondok panas, buat je pondok panas. Jika SPR kata jangan ada bendera parti yang tidak bertanding, kibar sahaja bendera itu. Jika spr tak kasi negeri bagi duit pada rakyat Sarawak balik ke Sarawak dari Semenanjung, bagi sahaja duit itu pada orang Sarawak. Pedulikan spr cap ayam itu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?