KAMI NAK ROYALTI LA NAJIB! TAKAT MELAWAT RUMAH ORANG 'MISKIN', TOK 4 BOLEH BUAT.

Kah! Kah! Kah! Najib buat lawak lagi.....

Rasa hendak pecah perut mendengar Najib Tantuya buat lawak petang di Terengganu. Depan Melayu Terengganu, dalam dewan tidak serupa dewan, Najib melalut suruh PAS keluar dari DAP. Kah! Kah! Kah! Bila pula PAS masuk DAP? Bila pula DAP dimasuki oleh PAS? Apa kome cerita ni Tantuya wei?

Itulah, lain kali, jika hendak kutuk PAS pun, pergilah minta nasihat dengan APCO dahulu. Barulah kelas kutukannya. Ini tidak. Terus serang ikut dan. Ingat ini dekat Mongolia ke? Yang kome bising-bising itu di Terengganu. Tempat bumi Melayu yang tanahnya tiada wujudnya DAP. Siap orang kampung Kuala Nerus pun tidak tahu kewujudan DAP itu. Jika hendak menakutkan orang Melayu dengan DAP pun buatlah di Selangor. Barulah ada 'kick'. Ini Melayu Kuala Nerus, aduhai..

Kemudiannya yang membuatkan hamba terus ke tandas membuang air kecil kerana tidak tahan menahan ketawa ialah aksi Najib datang terhegeh-hegeh ke rumah orang kampung yang miskin bersama dengan menimbun-nimbun jurukamera dan bodyguard. Kasihan melihat makcik-makcik yang dijadikan boneka pelakon 'upahan' untuk dimasuk ke dalam berita wilayah di TV1.

'Makcik terharu dan berterima kasih sungguh kerana PM sanggup datang ke rumah makcik'. Sebut seorang makcik kampung apabila ditanya oleh wartawan upahan RTM. Alahai, kasihan melihat makcik itu. Dia terlupa atau memang tidak tahu bahawa negeri yang dia duduki itu, Terengganu Darul Iman adalah sebuah negeri yang terkaya dengan hasil minyak, namun rakyatnya adalah termiskin di dalam negeri-negeri seluruh Malaysia lebih bawah dari Sarawak.

Apa? Ingat dengan mengunjungi 2-3 biji rumah orang miskin di Terengganu, maka amanah kamu sebagai pemimpin Negara akan terlepas begitu sahaja? Piirah. Jauh panggang dari api. Jika Najib berani, umumkan sekarang juga dan terus buat perjanjian bertulis dengan ditandatangani oleh PM bahawa Terengganu akan menerima kembali duit royalti minyak yang dirompak oleh Kerajaan Pusat BN dahulu. Kalau berani, SEBUT depan orang ramai! Setakat melawat 2-3 rumah orang kampung, itu tok 4 pun boleh buat.

Memang betul sebutan seorang Cina miskin yang diterima kunjungan PM, dia menyebut, ' Saya sungguh dukacita PM telah datang rumah saya.' Hah! Memang betul warga kaum Cina itu menyebut dukacita, tanpa ditapis pun oleh pihak berita RTM petang tadi. Hamba dukacita PM hanya melawat rumah-rumah rakyat konon prihatin, padahal, dialah pelawok antarabangsa. Ciitt!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?