BETING MARO KALAH. PELIK DAN AJAIB..MUNGKIN AKAN MEREBAK KE SELANGOR?

Keputusan penuh belum lagi diperolehi. Namun hamba sudah tidak berapa wahi untuk melihat keputusan PRN Sarawak. Perasaan kecewa tetap ada kerana Beting Maro kalah. Kalah yang pelik lagi ajaib.

Tempat yang dulu menang, kalah, tempat yang dulu kalah, menang. Apa sebenarnya cerita dengan UPU SMK Beladin? Dahulu (PRN 2006) PAS menang, namun sekarang PAS kalah. Dahulu UPU SMK Beladin semua saluran menang, dari 1 hingga 6, namun PRN 2011, semua UPU kalah, kalah teruk.

Pusa boleh menang pula semua saluran, sedangkan dahulu (2006) Pusa semua saluran kalah. Apa cerita ini sebenarnya? Tidak mungkin PAS Beting Maro dan PAS Kelantan tidak menumpukan langsung kepada Daerah mengundi Beladin. Lihat di sini.

Hamba cuma risau, orang Beladin termakan kempen BN jika PR menang, orang bukan Islam jadi Ketua Menteri. Ini yang hamba tidak suka ini.

Melihat kepada kemenangan kebanyakan calon PBB bumiputra Islam yang meningkat majoritinya, hamba yakin, ketakutan bumiputra Islam untuk mendapat KM baru yang dilaung-laungkan oleh DAP dan PKR iaitu Baru Bian menyebabkan pengundi Melayu/Melanau bertungkus lumus memenangkan calon PBB. Perkara ini nampak dengan jelas

Jika benar perkara ini berlaku, dan sebagai orang politik, mesti berfikiran yang paling teruk akan berlaku, maka PAS di Selangor juga akan bermasaalah untuk mengekal dan juga menang lebih banyak kerusi. Isu ketuanan Melayu, arak dan judi akan dimainkan UMNO.

Politik liberal dan 'meminggirkan' Melayu oleh PKR Selangor akan digunakan umno seguna-gunanya. Mulut PAS yang selalu 'terkunci' jika ianya ada hubung kait dengan Melayu menyebabkan orang Melayu Selangor akan berasa PAS tidak mampu untuk menjaga hak mereka. Ini yang sedang berlaku di Selangor walau Pakatan Rakyat menafikannya.

PAS perlu sedar, PAS bertanding di kawasan majoriti Melayu. Majoritinya di kawasan kampung. Jika di bandar seperti di kawasan Gombak, Ampang, Selayang dan Kelang, PAS tidak mempunyai masalah untuk menang insyaAllah. Namun, kerusi di Sepang, Hulu Selangor, Kuala Selangor, Sabak Bernam, Banting dan Hulu Langat, ianya adalah satu kawasan orang Melayu yang tradisinya penuh dengan sentimen keMelayuan. Maka PAS mesti menjaga pengundi Melayu di sini.

Walau pengundi Melayu memang tahu UMNO itu tahi arak dan judi, namun UMNO dengan kepandaian 'spin' cerita dengan menggunakan media yang dikuasainya, maka kemungkinan besar orang Melayu akan termakan cerita spin umno itu.

Oleh itu berwaspadalah PAS. 8 kerusi Selangor mungkin akan terlepas....

Ulasan

uLaTbUKu.cOm berkata…
SEMUANYA KERANA DUIT....DUIT....DUIT...ADA DUIT, SEMUA BOLEH KUIT....HEHEHEH
Tanpa Nama berkata…
orang melayu lebih pentingkan rm dari conteng kertas undi walaupun dengan hanya rm 5
Tanpa Nama berkata…
SINI SAYA NAK KATAKAN DUL WAKIL BN DARI KPG PUSA. SEKARANG WAKIL BN DARI BELADIN. DULU ORG BELADIN X SOKONG YB BN DARI KPG PUSA. SEKARANG ORG KPG PUSA PULAK X SOKONG YB BN DR BELADIN. ITULAH HAKIKATNYA... BKN KERANA DUIT SEMATA-MATA.
Tanpa Nama berkata…
dulu yb bn dri kpg pusa. org beladin x sokong. sekarg yb bn dr kpg beladin org pusa pulak x sokong. fikir-fikirkanlah....

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?