APABILA AYAM MENASIHATI LEMBU..

Apabila ayam mengajar lembu, maka kambing akan berasa hati.

Walaupun hati lembu lebih sedap daripada hati kambing, namun kambing tetap berasa hati kerana tidak menyangka sang ayam sanggup mengetepikan kambing untuk berurusan dengan lembu.

Terdapat banyak kes dimana ayam-ayam ini wujud dinegara ku. Negara kotak tisu. Kotak tisu hanya berguna ketika didalamnya ada tisu, tetapi akan dikoyak rabak apabila helaian tisu itu sudah habis.

Bermaksud tisu yang lembut lagi lembik itu adalah lebih penting dari kotak yang keras dibuat dari kadboard. Maka apalah salahnya jika ayam berasakan beliau layak untuk menasihat lembu. Walaupun silembu itu tidak faham apa yang dinasihat oleh siayam.

Oleh itu, sikambing janganlah berasa hati kepada ayam dan juga lembu kerana fitnah-fitnah kebiasaan mengatakan kambing bahaya untuk insan berdarah tinggi. Mungkin lembu tidak faham bahawa lembu juga adalah bahaya kepada insan berdarah tinggi, kecuali ayam. Sebab ayam pandai menasihati lembu.

Ayam, kambing dan lembu tidak dapat dipisahkan di negara kotak tisu ini. Mungkin kerana tisu itu tidak pernah digunakan oleh ketiga-tiga ekor binatang itu, disebabkan negara kotak tisu mempunyai vaksin penyakit kuku, maka tidak perlulah digunakan helaian tisu itu kerana tiadanya hingus meleleh pada lubang hidung. Maka, tidak berguna jugalah isi didalam negara kotak tisu itu, kerana tisu pun tidak digunakan ..... :)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?