APA GUNA BANGSA JIKA TIADA ISLAM?

Jika kita mati dan kembali 'sedar dari mimpi', barulah kita tahu bahawa kehidupan didunia ini hanyalah sebuah buaian mimpi yang palsu. 'Hidup' yang kekal adalah di akhirat.

Setelah kita mati, maka kita akan berada di alam yang lebih lama dari alam hidup, iaitu alam kubur. Maka didalam kubur nanti, adakah terdapat nas-nas dari Al-Quran dan Hadith-hadith dari Rasulullah SAW pertanyaan mungkar nangkir tentang bangsa kita di dunia dahulu? Memang sah tiada!

Malaikat mungkar nangkir tidak akan bertanya kepada kita, 'Apakah bangsa mu?'. Malaikat tidak akan bertanya, 'Apakah ketuanan mu?'. Tidak, tidak. Malaikat tidak akan bertanya hal itu. Tetapi malaikat mungkar nangkir akan bertanya, 'Apakah agama mu?', Siapakah Tuhan mu?' Siapakah Rasul mu?'.

Jika semasa hayat di dunia, kita asyik-asyik dengan semangat bangsanya, asyik-asyik dengan perjuangan ketuanan bangsanya, adakah insan itu akan dapat menjawab 'Islam agama ku'? 'Allah tuhan ku'? dan 'Muhammad rasul ku'?

Padahal Islam melarang keras umatnya berassobiyah. Menbanding-banding dan membangga-bangga akan bangsanya. Rasul mengharamkan perkara-perkara assobiyah. Dan Allah akan menghukum manusia-manusia yang hidup dengan fahaman kebangsaannya.

Tidak belajar lagikah insan-insan yang Islam, bahawa kemusnahan empayar Khalifah Islam adalah berpunca pihak kafir melaga-lagakan umat Islam dengan isu bangsa mereka. Pihak kafir telah mencucuk jarum kepada pihak Arab di semenanjung tanah Arab untuk menjatuhkan khalifah Islam Othmaniah yang berbangsa Turki.

Sedarlah wahai umat Islam, Islam sudah tiada negara. Malaysia ini bukannya sebuah negara yang mendaulatkan Islam itu sebagai pemerintah negara. Malaysia adalah sebuah negara yang Neo-sekular.

Undang-undang Islam yang sangat terhad yang dipegang oleh negeri-negeri yang membentuk negara Malaysia hanyalah kosmetik lakonan puak-puak kebangsaan untuk terus mengabur dan menipu bulat-bulat umat Islam agar mereka yang jahat ini terus memerintah negara.

Hukum hudud yang sepatutnya menjadi ASAS kepada undang-undang sudah menjadi begitu asing kepada umat Islam sendiri akibat dari sindrom-sindrom pendidikan yang diserap kepada umat Islam agar lupa dan jahil tentang undang-undang asas ini. Hudud dan puasa, ianya satu pelengkap dalam surah Al-Baqarah diduduki bersebelah-belahan di dalam Al-Quran menunjukkan kewajiban untuk melaksanakannya adalah sama. Tiada yang lebih utama. Sama-sama ianya utama.

Jadi adakah dengan adanya Jabatan-jabatan Islam di negeri-negeri Malaysia, akan membuatkan negara Malaysia ini menjadi sebuah negara Islam. Jawab hamba mudah sahaja, ianya hanya sebagai kosmetik puak-puak sekularis dan kebangsaan, untuk menipu dan mengabur mata umat Islam. Agar sentiasa tidur dan lupa bahawa umat Islam sudah tiada Khalifah untuk memimpin, sejak dari 3 Mac 1924 dahulu......

Ulasan

Hunny berkata…
Pendapat peribadi saya, sekurang2nya setiap negeri di Malaysia ada jabatan agama untuk melaksanakan tugasan agama, daripada tidak ada langsung, yang mengharap kepada NGO sahaja. sepatutnya setiap dari kita memainkan peranan masing2 supaya Islam tertegak secara keseluruhannya, bukan pada nama sahaja.
ibnmustaffa berkata…
Kan ke hamba dah kata, ianya adalah utk mengaburkan mata umat Islam tentang 'Islamnya' negara itu.

Dan ianya telah terbukti dgn kata2 anti.....

Harap faham apa yg ingin hamba maksudkan.
Hunny berkata…
Ternyata persepsi kita berbeza..:)
ibnmustaffa berkata…
mungkin ya, mungkin tidak. Mohon maaf hamba baru terperasan anti bekerja dgn Jabatan Agama.

Teruskan usaha menaikkan taraf institusi itu dan terus beristiqomah dalam perjuangan menegakkan agama Allah di mukabumi ini.

Salam sahabat..

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?