2 TOK GURU GADOH, YE KE?

Mungkin darah daging hamba sudah terlalu sebati dengan politik, hamba terpaksa juga menulis tentang politik, khususnya politik jemaah PAS. Terpaksa selitkan selit cerita ini dalam blog hamba. Jika orang hendak kata hamba tidak ikut kata hamba yang sudah serik dengan politik disiarkan dalam artikel blog hamba, maka jawapannya ya, hamba ingkar kerana cerita yang dihidangkan didalam cerita politik sekarang sangat 'lumayan' untuk ditolak.

Pendek sahaja hamba hendak kabor dan hanya satu sahaja perkara hamba hendak kabor. PAS bijak berpoltik. Amat bijak. Cerita seperti tok guru Nik Aziz berlawan dengan Tok Guru Abdul Hadi Awang, amat mengasyikkan. Penasihat bergaduh dengan Presiden. Menarik itu.

Tetapi percayalah, cerita dalam cerita ini hanyalah satu perangkap kepada ahli-ahli PAS yang bernombor untuk didedahkan kerja jemaah mereka berniatkan kerana Allah dan Islam atau sahaja mahu dan gilakan kuasa memerintah.

Ya, ianya adalah satu perangkap yang amat licik oleh dua tok guru itu. Mungkin blogger yang terlebih-lebih pandai tidak dapat membacanya kerana mereka kan terlebih pandai, orang lain semuanya tidak pandai.

Kita tunggu dan lihat siapa yang kena,..........................

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?