Pengaruh liberal yang dibawa Anwar dan puak PR jadikan Evangelis Kristian kurang ajar

Saya bukan ISMA. Tapi rasanya, ada sedikit betul apa yang dikaborkan Presiden ISMA ini....

Pengaruh liberal yang dibawa Anwar dan puak PR jadikan Evangelis Kristian kurang ajar

abdullah zaik presiden isma
BANGI, 23 Jan – Pengaruh liberal yang dibawa oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan puak PR telah menjadikan Evangelis Kristian semakin kurang ajar.


“Mereka kini semakin berani mencabar kedudukan Islam, titah Sultan dan peruntukan undang-undang serta perlembagaan secara terang-terangan,” demikian pandangan yang diluahkan Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman.

Merujuk kepada seruan PR kepada BN untuk berbincang isu ketegangan kaum semalam, katanya, apa yang berlaku sebenarnya bukanlah ketegangangan kaum atau agama tetapi adalah kebiadaban puak-puak Evangelis muda dalam DAP itu sendiri.

“Apatah lagi tawaran liberal, kebebasan dan kesamarataan telah menjadikan mereka tamak dan lupa daratan,” ujarnya kepada wartawan ISMA.  

Sehubungan itu tegas Ustaz Abdullah dalam isu ini Anwar sepatutnya sedar dan membetulkan keadaan bukannya menyalahkan puak lain.

Beliau perlu menghalang kebiadaban golongan Evangelis Kristian terlebih dahulu.

Dalam pada itu ujarnya, seruan PR yang mengajak BN mengadakan perbincangan segera bagi menangani masalah ketegangan kaum ini hanya kepura-puraan yang ingin ditunjukkan PR kononnya mereka negarawan yang baik.

“Ini ekoran semenjak lahir saya belum pernah melihat kaum bukan Islam atau bukan Melayu menghina orang Melayu, pemimpin Melayu dan menghina agama Islam seperti hari ini khususnya selepas PRU 2008,” katanya di sini, hari ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?