Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, Julai 06, 2011

MATLAMAT SUDAH MENYIMPANG JAUH; WOI! BANGUN LA DARI MENGARUT!!

Nak pilih stadium pulak doh?

Ada yang marah-marah tidak jadi demo pulak doh? Sudah gian sangatlah tu hendak kena penyembur air asid dan gas pemedih mata?

Apa cerita sebenarnya ini? Hendak membersihkan pilihanraya atau hanya semata-mata hendak keluar demo atau hendak fikir-fikir stadium mana hendak pergi Sabtu ini?

Ada orang kata Bersih sudah kendur. Apa yang kendurnya? Matlamat Bersih sebenarnya sudah dilaksanakan oleh umno dan perkasa sendiri. Orang yang tidak tahu Bersih itu apa, yang tidak tahu menahu langsung pada 2007 dahulu sudah ada demo Bersih, sekarang sudah tahu. Cuma yang blurnya, apa dia tuntutan Bersih yang 8 itu.

Agaknya salah siapa manusia sekeliling tidak tahu apa dia tuntutan Bersih? Salah kita sendirilah. Yang bising-bising hendak demo, yang kecoh-kecoh, hendak tunjuk perasaan di jalanraya. Tetapi, tidak ada pula kita hendak cerita kita berdemo untuk apa? Apa yang hendak dituntutkan.

Cubalah seluruh blog PR tulis artikel apa dia 8 tuntutan Bersih itu. Jika susah sangat hendak mengarang, copy paste sahaja dari web page Bersih. Senang jo cerita. Ini tidak, asyik-asyik cerita tak puas hati tak jadi demo di jalanraya. Asyik-asyik cerita stadium mana hendak dibuat Bersih 2.0. Macam cap ayam.

Kena air asid memang celaka punya sakit (bukan takat pedih). Kena gas pemedih mata lagi celaka punya sakit (lagi sakit dari kena air asid). Ikut akal waras hamba, hamba sudah tidak mahu kena lagi benda kedua-dua celaka itu. Ikutkan hati, hamba sudah lama belasah semua FRU yang mangkuk tembak orang sesuka hati. Macam di Batu 6 dahulu, memang puas hati orang kampung dapat belasah FRU yang tembak gas pemedih mata dalam masjid At-Taqwa. Siap ada kes seorang tua meninggal dunia lagi disebabkan hidu gas itu.

Ikutkan hati, sudah lama cerita Mesir akan berlaku di Malaysia. Tetapi, disebabkan arahan kepimpinan, kita semua kena akur. Kena ikut arahan ketua. Jika ketua senyap, janganlah kita berlebih-lebih cakap. Jika suruh kumpul dalam stadium, kumpul jelah dalam stadium, jangan bising-bising tak puas hati. Jika tak puas hati juga, buatlah kerja penculaan ke, kerja selaras nama pengundi ke, buat kerja dapat senarai undi yang lengkap dengan alamat rumah ke? Janganlah pandang SPR sebagai musuh, pandang mereka sebagai kawan, nanti kita akan ditolong oleh kawan.....

0 ulasan: