Mari sama-sama kita sebut syahadah

Isnin, Julai 04, 2011

ASYIK2 BERSIH, ISU LAIN TAKDE KE?

Kome semua tahu tidak ikan bawal Ahad lepas berapa ringgit sekilo? Jika tidak tahu, kome sekelian tahu tidak berapa ringgit ikan kembong sekilo pada Ahad lepas di Lembah Kelang? Jika tidak tahu juga, jangan jadi politician.

Ahad lepas, kome sekelian ada bertanya tidak, kepada makcik-makcik atau suri rumah yang berada di pasar tentang harga barang basah sekarang? Jika tidak ada yang bertanya tentang itu, ada ke tidak kome sekelian bertanya tentang orang yang memakai baju bersih kena tangkap dengan polis?

Kome rasa, ada ke tidak makcik-makcik dan suri rumah mengambil port tentang demonstrasi Bersih yang mungkin akan diadakan pada 9 Julai ini? Makcik-makcik dan suri rumah ada ke tidak mengetahui apa ke jadahnya senarai nama pengundi  SPR?

Kome sekelian sedar atau tidak sedar, makcik-makcik dan suri rumah yang membeli pasar dengan suami masing-masing semuanya adalah pengundi yang berdaftar. Jika kome sekelian tahu, kenapa isu-isu yang berhubungkait dengan makcik-makcik dan suri rumah ini seperti dikesampingkan semenjak 2-3 minggu ini?

Harga ikan bawal semalam adalah sekilo RM24.00 manakala sekilo ikan kembung adalah RM12.00. Hari Sabtu, ikan bawal adalah RM18 sekilo manakala ikan kembong RM10 sekilo. Nampak beza hari Ahad dan Sabtu? Kenapa jadi begini. Manakalah harga daging tempatan pula adalah RM22.00 sekilo pada Ahad semalam. Tahun lepas, bulan yang sama, sekilo daging adalah RM16.00 sekilo. Apa punya kes ni?

Jadi kepada semua politician, jangan buat isu yang menumpu kepada satu kes masalah sahaja. Luaskan skop kerja anda semua kepada isu-isu yang lebih meluas dan lebih menumpu kepada isu yang berkaitan hidup seharian rakyat. Bukan kata Bersih tidak penting, ianya penting, tetapi jangan sebab kes Bersih, isu lain mati sejuk beku dalam peti ais!!

0 ulasan: