MAT SAMAN KATI, APEKEHAL DIA?

Mula-mula hamba suka Man Saman Kati (MSK). Kemudian hamba pening dengan MSK. Kemudian hamba menyampah dengan dia. Dan akhir-akhir ini, hamba suka balik pada MSK. Betullah kata orang tua-tua, eh silap, kata orang-orang boomers, 'tak kenal maka tak cinta'.

Mula-mula MSK tibai geng-geng PR, terbuka juga akal kemetot hamba ini tentang yang PR ini bukannya diketuai oleh Nabi. Tetapi, jika asyik-asyik dengan tembak kawan je. Jadi pening le pula. Lama-lama pening, jadi menyampah tahap gaban. "Apekehal Matsamankati ni macam ayam je nih?", tengking hati hamba yang akal kemetot ini.

Tetapi, setelah membaca cerita kes RM400,000 yang amat penting itu, maka hati menyampah dekat MSK menjadi kasihan le pula. Rasa-rasa, jika hamba di tempat beliau, hamba pun naik menyampah tahap doraemon. Apa kes fitnah-fitnah orang, kita buat kerja setengah mati, depa suka-suka buat cerita bunuh orang makan mayat.

Hamba juga musykil sebenarnya ni, jikalaulah, diulangi, jikalaulah PR menang memegang kuasa di Putrajaya, agaknya, adakah PAS dan DAP akan masih bersama dengan PKR setelah 2-3 tahun memerintah? Ini soalan cepu emas ni, hingga tahap Tuan Matsamankati pun tidak boleh jawab. Jika boleh jawab juga, sah hamba akan bunuh dia sebab memang sah MSK bukan manusia.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?