HARAP DAP KALAH DALAM PRU 13.

Dalam banyak-banyak isu, hamba hendak ketengahkan isu ini. Bukan takat ketengah, tetapi hendak hentam cukup-cukup. Isu apa yang hendak dihentam cukup-cukup? Sudah pasti isu valentine.

Ada ka patut, ada golongan bukan Islam, hendak sibuk-sibuk tidak membenarkan satu kumpulan Islam hendak melaksanakan amal ma'ruf, nahi mungkar pada hari menyuruh umat manusia bercinta-cinta dengan bukan mahram. Memang cap ayam betul.

Ustaz Nasaruddin, dengan penuh ikhlas dan penuh tawaduk hendak melaksanakan program mencegah umat Islam dari membuat perkara maksiat, ada pula rakan dan lawan hendak mengutuk dan menghalangnya. Pemuda PAS hendak mencegah zina, arak dan pergaulan bebas, tetapi cap ayam DAP dan Gerakan mengutuknya pula.

Inilah dia golongan yang memang mengamalkan politik sekularisme, memisahkan agama dari politik. Kerana apa hamba kata begitu, kerana hamba penuh yakin, pihak DAP berkata begitu kerana takut pengundi muda yang menyokong PR yang suka dengan perkara hedodisme ini, tidak mengundi DAP.

Mereka kata Ketua Pemuda PAS otak sempit, sebenarnya, merekalah otak sempit lagi kayu kerana menganggap moral polising adalah satu perkara yang tidak boleh dilaksana. Apa punya kes ini?

Jika beginilah perangai puak-puak DAP, minta maaflah hamba hendak membantu pihak tuan pada pilihanraya akan datang. Sorry! Biar Tok Guru Presiden mengarahkan membantu DAP, minta maaf hamba akan laksanakan. Pedulikan apa kawan-kawan dari PR hendak kata, biarkan apa yang ahli PAS hendak kata pada hamba, jika DAP tidak menghormati Islam, sampai kiamat hamba tidak akan membantu mereka. Dan hamba akan doakan mereka kalah seperti hamba doakan puak-puak umno kalah.

Diharap pihak pemuda PAS sedar, bahawa kemenangan didalam perjuangan, bukan terletak kepada toleransi yang melampau terhadap rakan-rakan kita, tetapi kemenangan dalam perjuangan, adalah dari ketentuan Allah SWT. Jika Allah benarkan, maka akan menanglah kita. Dan kebenaran Allah itu ada syarat-syaratnya. Jikalau perangai ahli PAS adalah seperti perangai ahli Parlimen Shah Alam, hamba yakin, bukan itu kemenangan bersyaratNya.

Fikir fikirkan,.......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?