NANTI SABTU, BARU NAK BAYAR HUTANG.

10 hari tidak bergejuis. Sibuk dengan kursus. Kursus yang berlansung selama 6 hari. Kursus yang dinamakan kursus API 510.

Kepada sesiapa pepuak yang kerja di oil and gas, tahulah apa maksud dengan API510 tu. Atau ASME VIII Div 1 ke. Diorang mesti tahu punya. Itulah kursus yang saya sudah ambil. Melengkapkan 40 jam wajib yang perlu ada untuk menjadi inspektor kepada PV yang hendak dibuat inspection.

Habis cerita politik di tanah air telah dibutakan oleh kursus itu.

Pengumuman barisan kabinet kerajaan 48% pun saya tidak tahu. Hanya tahu dari mulut kawan-kawan yang ada smart phone. Bukannya sebab saya tiada smart phone. Tetapi masalahnya, smart phone saya rosak. Dan masih dalam warranty. Lambat le nak siap dibaiki.....

Apa-apa pun, hari ini, baru saya buka pc. Dekat ruamh tidak boleh layar internet. 2 bulan sangkut bayar broadband. Nanti Sabtu, baru nak settlekan. ye laaa,..... Baru masuk gaji......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?