Mari sama-sama kita sebut syahadah

Ahad, Oktober 14, 2012

ROGOL STATUTORI; OTAK MANUSIA YG BODOH.

Sebelum ini, saya ada bercerita berkenaan dengan otak kiri dan kanan. Ramai manusia yang tidak menggunakan otak kanannya untuk berfikir. Untuk menjadi manusia yang genius, mestilah menyeimbangkan penggunaan otak kanan dan kiri.

Saya juga ada sebut berkenaa Albert Einstein. Beliau seumur hidupnya, menggunakan hanya 6% sahaja otaknya. Dengan 6% penggunaan otak itu, maka terwujudlah seorang genius seperti beliau. Cuba bayangkan jika kita menggunakan otak kita lebih dari 10%.

Kemudian hari ini, saya ada terbaca berkenaan dengan cerita perundangan Malaysia berkaitan dengan rogol. Atau lebih tepat, rogol bawah umur. Nak tahu, baca ini; DAP: Kaji sebelum pinda akta untuk kes rogol statutori.

Apa yang menariknya, mereka-mereka yang bergelar manusia ini sedang mempunyai masalah dengan undang-undang yang diwujudkan oleh mereka sendiri, tentang bagaimana hendak menyelesaikan masalah rogol bawah umur.

2 perenggan pertama artikel ini, saya ada sebut berkenaan dengan otak manusia. Cumanya, saya tidak menyebut, siapa pula yang mencipta otak itu.

Jika korang semua hendak tahu, yang mencipta otak kamu semua adalah juga sama yang mencipta undang-undang Hudud. Maksudnya apa disini? Maksudnya ialah, sudahlah manusia tidak mampu menggunakan otak mereka 100% dalam kehidupannya, malah untuk menggunakan hanya 6% pun majoritinya mereka tidak gunakan. Maka apalah sangat dengan manusia yang 6% akalnya berbanding dengan Pencipta yang menciptakan otak akal kamu?

Maka, apalah juga bagusnya sangat undang-undang yang digubal oleh otak kamu yang tidak sampai 6% digunakan itu berbanding dengan undang-undang yang dibuat oleh Pencipta kamu, iaitu Hudud. Takkan itupun masih korang semua tidak faham? Otak kanan dah beku sangat ke?

0 ulasan: