Mari sama-sama kita sebut syahadah

Sabtu, Disember 03, 2011

HAMBA SUKA MAKAN PAU, TETAPI PAU INI MEMANG WAJIB DIJAUHI..

Hamba suka makan pau. Jika ada telur burung puyuh dalam dia, lagi sedap. Ada orang kata, hendak rasa pau original, makanlah pau dibuat bangsa Cina. Masalahnya, tidak ada lagi hamba jumpa orang Cina Muslim yang buat pau dekat lembah Klang di sini.

Pau ayam memang sedap,.. tapi..

Sekarang, ada manusia sudah reti buat pau berinti cokelat. Hamba cukup tidak berkenan dengan pau cokelat. Sebab ianya tidak original. Jika dimakan, rasa pau itu akan hilang kerana cokelat yang pengacau. Jika intinya ayam, barulah power. Lebih-lebih lagi inti ayam yang dipotong kecil-kecil, nampak ayamnya didalam pau. Bukannya isi ayam dikisar. Bila inti ayam dikisar, maka pau ayam itu menjadi tidak kick.

Tetapi, ada lagi satu pau yang selamanya tidak boleh dimakan kerana rasanya yang tidak sedap. Lebih buruk rasanya jika pau itu sudah busuk dan berkulat. Jika dipaksa makan pau itu, hidup mati 7 kali pun hamba tidak akan memakannya. Bukan setakat makan, tetapi menyentuhnya pun seribu kali hamba akan jauhi.

Ketidak enakkan pau itu sebenarnya bukan hamba seorang sahaja yang perlu dijauhi, tetapi, semua manusia sepatutnya juga wajib menjauhi akan pau tersebut. Jika dekat, maka takut-takut anda semua akan terkena penyakit kronik yang boleh membinasakan hidup anda.

Jika ada kudrat, hamba akan bakar dan hapuskan pau tersebut. Jangan ada sisa sebesar biji sawi pun yang melekat di dunia yang fana ini. Biar anak cucu hamba tidak kenal dan selama-lamanya tidak merasai akan pau yang sungguh busuk lagi hina ini.

Hendak tahu, apakah nama penuh pau yang kotor ini. Pau ini jika dipanjangkan namanya adalah perhimpunan agong umno..... ha, ha, ha,.... memang cap ayam.

0 ulasan: