Mari sama-sama kita sebut syahadah

Ahad, Julai 24, 2011

BERIBU2 PENGUNDI HANTU INDIA DAPAT KP DI PUSAT DAMANSARA PETANG SEMALAM?

Semalam jam 6 petang, hamba dan ibu hamba bersama 2 anak perempuan kecil hamba pergi ke Giant Pusat Damansara. Selalunya, ketika ini, kawasan berkenaan amat sunyi dengan manusia. Namun, apabila sampai sahaja di Pusat Damansara, rasa aman itu bertukar menjadi riuh. Riuh dengan beribu-ribu orang India menunggu sesuatu di Imegresen.

Rasa seperti di New Delhi. Hamba tidak pasti, adakah mereka ini pendatang atau rakyat Malaysia. Kerana rupa India adalah semuanya serupa, rupa India. Sekali nampak memang sah seperti orang bukan tempatan, tetapi apabila berborak, percakapan mereka serupa seperti India Malaysia bertutur bahasa Malaysia. Ada dialek gulung-gulung. Namun apabila diteliti dan pengakuan sekelompok kumpulan manusia, mereka adalah bukan rakyat Malaysia. Mereka pendatang, menunggu 'sesuatu' di situ.

Hamba tanya pegawai keselamatan di Giant itu, apa kes sebenarnya beribu-ribu orang berduyun-duyun menunggu pejabat emigresen yang akan dipindah bulan lapan ini? Dia kata mereka sedang menunggu permit. Dalam hati kata, menunggu permit jam waktu 6 malam? Apa kes?

Hamba tidak dapat mengambil gambar mereka dan hamba tidak sempat berborak secara detail dengan beribu-ribu orang yang berduyun-duyun menunggu sesuatu di Pusat Damansara itu. Ini kerana, situasi disitu agak merisaukan hamba kerana takut 2 anak kecil perempuan hamba hilang ditengah orang ramai. Handphone hamba tidak boleh snap gambar, rosak.

Setelah solat subuh sebentar tadi, terbaca blog MSO, dan dibacai cerita tentang biometrik. (Baca disini). Kemudian hamba kaitkan dengan situasi 'New Delhi' jam 6 petang semalam. Seakan ada perkara pelik yang sedang berlaku disitu. Adakah beribu-ribu India itu adalah pengundi hantu?

0 ulasan: