Mari sama-sama kita sebut syahadah

Selasa, Jun 14, 2011

HUDUD: SIAPA KATA KES ROGOL KENA 4 ORG SAKSI?

Kan ke hamba sudah kabor, orang Melayu sekarang sudah terlalu bodoh tentang Islam. Kenapa orang Melayu sudah bodoh tentang Islam? Sebab umno sudah mendidik agar umat Melayu bodoh tentang Islam selama-lamanya. Kenapa umno hendakkan orang Melayu bodoh tentang Islam selama-lamanya? Sebab umno hendak memerintah Tanah Melayu selama-lamanya.

Hamba terkesan dengan kebodohan orang Melayu tentang Islam apabila terbaca sebuah artikel dari Blog Al-Banjari bertajuk (Aishah, Ketua Srikandi Keadilan diugut rogol ! ).

Baca dahulu artikel itu, nanti anda semua akan tahu, tahap kebodohan umat Melayu tentang Islam. Lagi senang, hamba copy paste ugutan mamat umno ini kepada Srikandi PKR;


Ugutannya berbunyi "kepada perogol2 yang tengah sangap sekarang..sila rogol geng2 srikandi PKR....jgn risau k..(AMARAN!!!!! Jikalau anda nak rogol..pastikan anda seorang sahaja buat kerja....sbb apa?????? Kalau anda kena tangkap anda akan terlepas hukuman...sbb xda 4 orang saksi..kalau anda nak rakam pun xpa..2xleh jd saksi...don WORY k....rogol ja.....xda mslah..jnj buat seorang dq..kalu kna tangkap..korang kna da 4saksi...kalu da video pun...xda guna....((KATA HADIAQ AWANG BAWANG kes anuar xsah..sbb xda 4orang saksi...))PULOK DAH. PR???? PARTI ROSAK" dari FB bernama Rango Crew.

Tahap kebodohan umat Melayu ini amat ketara mengatakan jika ada minah yang kena rogol, beliau kena cari 4 saksi untuk pertuduhan dirinya dirogol. Kan ke bangang namanya? Jika tidak tahu hukum, janganlah membodohkan diri. Sudahlah bodoh, sombong pula tu, sehingga tahap hendak merogol orang. Apa punya kes puak umno ni?


Mula-mula kome kena tahu, apa dia takrif zina. Kalau hendak tahu, meh hamba beritahu, takrif zina adalah;
"Persetubuhan haram yang SENGAJA antara lelaki dan perempuan tanpa sebarang SYUBHAH".


Kemudian Rukunnya;
1) Persetubuhan Haram
2) Niat SENGAJA.


Jika sudah kena rogol, bukan sengajalah namanya. Takkan tidak faham Bahasa Melayu kot?


Jika sudah kena rogol, perempuan itu hendak tuduh si lelaki itu merogolnya, tuduh je lah, kenapa pula hendak diberikan 4 saksi. Nama pun rogol. Kena faham ya, perempuan itu dirogol dan silelaki perogol itu berzina.


Seseorang Perempuan yang menuduh silelaki telah merogolnya, tidak dibolehkan oleh Qadhi untuk menyuruh perempuan itu menyediakan 4 orang saksi. Namun ianya mestilah disediakan pembuktian (Qarinah) dan diadili didalam mahkamah. Jika kompem lelaki itu merogolnya, maka hudud dikenakan kepada lelaki itu. Senang je.


Yang kome bising berkenaan Tok Guru Hadi, apa yang beliau katakan ialah berkenaan kes video lucah Anwar Ibrahim. Sudahlah banyak kesangsian dalam video itu, kemudian yang menuduhnya, adalah memang SAH adalah SETERU Anwar Ibrahim yang berdendam dengannya. Itu adalah syarat UMUM bagi saksi yang menuduh zina itu.


Maka janganlah kome menjadi penyambung lidah syaitan, kerana buat apalah kome semua buat kerja susah-susah fitnah dinah ini. Kemudian siap suruh orang rogol orang lagi. Ditambahkan dengan menipu manusia tentang hukuman hudud. Buat apa kome susah-susah buat kerja untuk kompem masuk neraka? Bodoh punya Melayu.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu sekarang tak reti bahasa. Ugama tak nak belajar. Ustaz diperlekehkan. Nilah sebabnya melayu
gagal dalam banyak hal. Banyak yang jahil dalam beribadat. Jadilah Tok guru sebagai penasihat. Bahasa Melayu penting untok dipelajari. Jangan awak melayu dah pandai bahasa, belum tentu.....

Tanpa Nama berkata...

Sapa tuduh Anwar Al Juburi berzina dalam video tu. Dato Eskey hanya meminta org ramai mencari sapa org dlm video tu. Kalu betu Anwar betul la, kalau tak, tak la. Saudara yang cuba menuduhnya.

Faizal Ibrahim berkata...

Kenapa apabila saiful mengadu diliwat oleh Anwar, puak-puak PR meminta beliau mengemukakan 4 saksi jika tidak boleh dikenakan Qazaf..

masa tu tak timbul pun soal Qarinah nie..masha allah..sunggup azab penyokong PR..

Nampak berat sebelahkan..itu lah yang berlaku apabila agama digunakan untuk tujuan membela kemungkaran.
sila baca sini

Tanpa Nama berkata...

Sapa tuduh Anwar Al Juburi berzina dalam video tu. Dato Eskey hanya meminta org ramai mencari sapa org dlm video tu. Kalu betu Anwar betul la, kalau tak, tak la. Saudara yang cuba menuduhnya.
-------------------------------------

SK memang tak tuduh Anwar berzina tapi SK kata Anwar pelakon dalam video tu....VIDEO APA TU..?....Siap ugut suruh lepaskan jawatan sekali...aduh

Mazwandi Mustaffa berkata...

Dah baca kome punya artikel Faizal. Takdelah pula Tok Guru kata kena ada 4 org saksi utk kes liwat Saiful.

Jgn fitnah brother, Tok Guru hanya kata berkenaan kes video Anwar, kes liwat, Tok Guru senyap je.

Kamu yg keliru kerana buruk sangka dgn jemaah yg masuk dalam lubuk politik. Jgn begitu brother.....

Faizal Ibrahim berkata...

Terima kasih saudara Mazwandi kerana membaca artikel tersebut.

Saya tak kata Tok guru..komen saya sebelum nie mengatakan bahwa puak-puak PR..

mmg ramai pun puak-puak PR apabila berdebat di alam maya, berkehendakkan supaya saiful mendatangkan 4 saksi, jika tidak hendak di Qazafkan si saiful tu.. itu yang menjadi kekeliruan penyokong PR yang gagal diterangkan oleh ulama' mereka..

komen pasal video yg tak punya telinga dan mata tu nampaknya terlalu dangkal bagi seorang ulama'