Mari sama-sama kita sebut syahadah

Isnin, Jun 29, 2015

TERBONGKARNYA AGENDA KRISTIAN UNTUK MALAYSIA DI JERUSALEM......

TERBONGKARNYA AGENDA KRISTIAN UNTUK MALAYSIA DI JERUSALEM......

TERBONGKARNYA AGENDA KRISTIAN UNTUK MALAYSIA DI JERUSALEM......
Seorang ustaz yang juga merupakan seorang pendakwah yang terkenal dan sering muncul dalam progam keagamaan di kaca televisyen, sering ke Palestin membawa rombongan pelancong muslim melawat Baitulmuqaddis serta menjelajah bumi para Anbiya'. Beliau adalah Ustaz Muhammad Al-Amin juga seorang blogger popular yang sering menjadikan usaha dakwahnya di peringkat antarabangsa sebagai pengisian di dalam blognya, http://www.ustazamin.com.

Kunjungan beliau ke sana baru-baru ini meninggalkan kesan yang cukup mendalam dan pahit di lubuk hatinya.... Mari kita ikuti apa sebenarnya yang berlaku terhadap beliau di sana......

Kembara Universiti Kehidupan Ke 10 ke al-Aqsa bermula dari 26 November hingga 3 Disember 2012.
Seperti biasa, hari pertama kami sampai ke Jerusalem, kami akan masuk ke dalam hotel, berehat sebentar dan kami akan terus ke masjid al-Aqsa untuk mendirikan solat Maghrib dan Isyak di al-Aqsa.

Pulang waktu Isyak, kami akan makan malam di kafe hotel.

Mahmood, pemandu pelancong yang biasa dengan saya mencuit bahu saya dan mengajak saya ke satu sudut.

“Muhammad, mari sini” katanya.

“Kenapa?” tanya saya agak kehairanan kenana wajahnya agak serius, nada suaranya, agak perlahan seolah-olah ada rahsia yang ingin dibisikan pada saya.

“Tinggal bersama kamu di hotel ini satu rombongan dari Malaysia” terang Mahmood.

“Oh ye ke!” saya agak gembira mendengar berita itu.

“Tapi mereka rombongan Kristian” kata Mahmood lagi.

“Ye ke, ah, di sinikan banyak tempat penting buat Kristian, tentu mereka nak ziarah” kata saya.

“Sepanjang perjalanan dari border Jordan-Israel, mereka memang mengutuk Islam dan sangat tidak puas hati dengan orang Islam di Malaysia, mereka memang anti Islam” Mahmood Menambah.

“Mereka tak tahu aku Islam, mereka ingat aku Kristian” Mahmood semakin rancak berbual dengan saya di satu sudut di bahagian tangga.

“Memang bukan Islam di mana-mana pun tak suka Islam” kata saya tenang.

“Tak, mereka ini lain, mereka memang anti Islam di Malaysia” terang Mahmood bersungguh-sungguh.

Perbualan malam pertama itu habis dengan rasa tidak puas hati Mahmood terhadap rombongan Kristian dari Malaysia ini.

Selama berhari-hari kami di hotel yang sama, berselisih di dewan makan, memang rombongan ini tidak menegur kami sedangkan mereka dari Malaysia, duduk di Malaysia.

Tidak ada sepatah pun bahasa Melayu yang keluar dari mulut mereka sedangkan kami saling mengetahui, sama-sama dari Malaysia.

Ada juga kami ingin menegur siapa, tetapi tidak di jawab atau jawapan yang sangat dingin.

Saya tidak tahu, apakah tujuan mereka datang, sama ada untuk lawatan atau ada apa-apa persidangan Kristian yang mereka hadiri.

Saya tidak mengambil perhatian apa yang berlalu walaupun pada tiap-tiap malam, Mahmood akan menceritakan pada saya mengenai ketidak puasan hati mereka pada Islam di Malaysia.

Mahmood memarahi saya…
“Apa dah jadi pada kamu orang Islam di Malaysia hingga hilang sensitviti dalam mempertahankan hak kamu?”

Apa yang mampu saya jawab hanyalah…“berpecah, dan ramai yang berpecah…”

Jawapan yang sangat tidak bersemangat dan seolah-oleh maksudnya, “apa nak jadi, jadilah…”

Ya, kurang rasa sensitiviti….
Allah ingin menunjukkan pada saya sesuatu terhadap jawapan di atas……

1 Disember 2012 jam 8.30 pagi, hari terakhir kami di Palestin…
Biasanya hari terakhir saya akan membawa jemaah semua ke Mount Of Olive (Jabal Zaitun), Pemandangan al-Aqsa dari atas bukit ini terlalu cantik terutama pada waktu pagi, ketika memancarnya cahaya matahari dari arah timur, ia menyerlahkan lagi warna emas Dome Of Rock. Bas yang kami naiki pada pagi ini adalah bas yang dinaiki oleh rombongan Kristian dari Malaysia sehari sebelumnya. Seorang jemaah menghampiri saya dengan membawa beberapa helaian kertas yang terdapat di dalam bas ini. Saya menatap kertas yang diberikan pada saya. Mata saya tertumpu pada tulisannya dan ia menjadikan jantung saya berdegup kencang, mungkin seperti degupan jantung Mahmood sejak seminggu lalu.

Tulisan itu berbunyi..
Decree For Malaysia,“We decree and declare that Malaysia will be a “Rainbow Nation” in seding missonaries to bring the gospel to the surrounding nations as well as be the gateway to open its doors to outside missionaries to preach the gospel here..”

Ini agenda Kristian di Malaysia, inilah yang cuba Mahmood ceritakan pada saya sejak semingga lalu.
Ketika di Malaysia, saya selalu mendengar tentang agenda pendakyah Kristian, dan setiap kali berita itu keluar saya cuba untuk tidak mempercayainya kerana masih bersangka baik pada mereka.

Lebih-lebih lagi, ada sahaja golongan ahli politik yang memberikan komen popular yang menafikan fakta ini.
Kalau ada orang yang cuba bawa fakta ini, orang itu akan dicap sebagai penipu dan pembohong.
Hal ini menjadikan ramai orang Islam kita merasa berada di zon selesa kerana mempercayai ahli politik yang punyai kepentingan.

Bagi pendakyah pula, mereka memang berada di zon paling bagus kerana usaha dan perancangan mereka di nafikan sendiri oleh orang Islam. Mereka boleh buat apa sahaja kerana orang Islam sangat tidak sensitif, malahan ada yang membela perbuatan mereka.

Ada beberapa perkara yang saya ingin tekankan:-
1. Bagi pendakyah Kristian, jangan pandang rendah kemampuan pendakwah Islam yang tidak berkepentingan di Malaysia. Kami para pendakwah dan orang-orang yang ikhlas akan tetap mempertahankan kedaulatan Islam di Malaysia sama ada menang atau kami mati di dalam usaha ini.
 
2. Malaysia bukan milik orang politik yang ada kepentingan yang menyokong tindakan kamu kerana harapkan sokongan, Malaysia di dokong oleh ramai pejuang agama Islam, bangsa muslim dan tanah air umat Islam. Kalau orang politik sibuk dengan perpecahan mereka, maka perjuangan itu tetap dibahu oleh umat Islam dari bidang lain.
 
3. Bagi umat Islam di Malaysia, ini bukan gimik popular, saya bukan ahli politik yang inginkan popular, Biarkan ahli politik bergaduh sesama mereka, yang boleh kita damaikan, kita damaikan atau sedarkan dengan apa cara sekalipun. Perpecahan ini satu yang sangat merugikan. Orang Kristian berbincang hingga ke luar negara merancang untuk mengkristiankan Malaysia, kita hanya menafikan dan hilang sensitiviti.
 
4. Bagi sahabat-sahabat dari Jabatan Agama Islam, anjurkanlah banyak program-program untuk menjaga dan mengawal umat Islam di Malaysia, bahagian zakat jangan berbangga dengan jumlah kutipan, tetapi usahakan untuk kepentingan umat Islam melalui lapan asnaf seperti yang disebut dalam al-Quran.
 
5. Bagi semua penguatkuasa agama. Jangan percaya dengan zon selesa yang dibisikkan dan penafian yang dicanangkan oleh orang berkepentingan. Jalankan pemantauan dan penguatkuasaan menurut enakmen yang telah diputuskan.
 
6. Bagi orang kaya, tolong infak harta untuk menganjurkan program-program keagamaan, semoga Allah sentiasa bersama anda sekelian.
 
7. Bagi sekelian yang membaca, kita umat Islam terlau beriya-iya ingin menjaga hati orang bukan Islam, adakah orang bukan Islam menghormati dan menjaga sensitiviti kita? Jalankanlah tugasan masing-masing di dalam ruang lingkup kemampuan anda semua, semoga Allah membantu usaha kita.
 
Semoga pendedahan ini memberi inspirasi pada saya untuk terus membantu Islam, yang ingin bersama mari, yang mahu mencebek dan tidak percaya silakan, yang mahu berfikir, renungkan dan yang mahu mendokan, doakan semua umat Islam di Malaysia agar terpelihara dari agenda global orang kafir.
 
Patah sayap bertongkat paruh, memperjuangkan dan mempertahakan Islam akan tetap menjadi keutamaan di dalam hidupku, biar berputih tulang, jangan berputih mata…
 
Al-Fatihah untuk seluruh pejuang Islam terdahulu, tuan-tuan guru kita terdahulu dan pahlawan Islam Nusantara yang telah mendahului kita di dalam tugasan mereka. Hari ini tugasan itu diwariskan pada kita, semoga kita dapat menyambungnya, amin…sumber

Jumaat, Jun 19, 2015

Mangsa Tembakan Polis Dijatuhkan Hukuman Penjara 18 Bulan & Denda 5,000 - Di Manakah Keadilan?

Mangsa Tembakan Polis Dijatuhkan Hukuman Penjara 18 Bulan & Denda 5,000 - Di Manakah Keadilan?

Agak lambat mendapat berita neh. Dah berlaku 2,3 hari dah pun.

Tadi baca berita mengenai pembebasan OKZ11 di wall kak Nashita. Sultan Perak (yang baru) akhirnya beri pengampunan kepada kesemua OKZ11 untuk dibebaskan bersempena kedatangan ramadhan yang mulia. Pendapat aku, itu satu tindakan yang baik bagi sultan Perak untuk menambat ahti dan kepercayaan rakyat terhadapnya. Apatah lagi kebelakangan neh kita tengok ada beberapa statement berkias Sultan Nazrin terhadap kerajaan pusat. Kiasan makan dalam. Sapa yang baca dia tahu la apa yang aku maksudkan.

Then. Baca punya baca aku terbaca sebaran berkenaan ;





Hmm.

Tak puas ahti gak. Takde pula nampak portal2 online update. Tak penting ke cerita neh? Google jap. Dapat info lagi detail ;


Jadi apa yang berlaku ialah ;

1. Pada tahun 2007, berlaku satu ceramah berkenaan BERSIH.

2. Lokasi Batu Burok, Terengganu.

3. Dalam ceramah berkenaan, ada campurtangan polis yang menyebabkan Suwardi sendiri terkena tembakan polis.

4. Namun Suwardi dan Azman didakwa mencederakan polis (menganggu polis menjalankan tugas menyuraikan ceramah) dan akhirnya didapati bersalah selepas 8 tahun.

5. Hukuman penjara ditambahkan dan dengan denda lagi 5,000.

6. Sapa yang tembak sapa dan sapa pula yang kena penjara neh?

Pelik betul la.

Orang yang kena tembak masuk penjara atas alasan mencederakan polis. Pendakwaraya pun beria2 pula menambahkan hukuman lagi. Adakah hadir ceramah itu merupakan kesalahan berat? Tambahan pula tertuduh siap kena tembak lagi? Takan takde ahti perut?

BERSIH sebelum tahun 2008 ialah dibawah kendalian PAS. Aku harap PAS boleh berpakat dengan BERSIH 2 bagi membantu Suwandi dan Azman yang tertindas dalam peristiwa tersebut. Kesian kot. Macam takde sambutan dan sokongan awam terhadap mereka berdua padahal mereka berdua pun mangsa penindasan juga.

Kbai.

Rabu, Jun 17, 2015

KERAJAAN KN DI SELANGOR.. KAH KAH KAH

Haa.. rasa dia, nak sangat jadi MB, kan dah rasa pening.

Azmin Ali kena pilih, PAS ke dap. Untuk jadi sekutu kerajaan Selangor.

Jika pilih dap, maka rasanya, sultan Selangor nak perkenankan ke negeri dikuasai kaum cina dap? Jauh panggang dari api. (dap 15 bukan Melayu, pkr 10 Melayu, 3 bukan Melayu + 2 Melayu jebon). Lagipun, Azmin ada banyak terhutang budi dengan PAS. Kerana ketegasan Presidennya, yang tidak mahu bersama dalam langkah Kajang, maka beliaulah yang jadi MB Selangor.

Jika pilih PAS, apa pulak jadinya nanti di Pulau Pinang. dap tidak mempunyai kerusi yang mencukupi untuk memerintah Penang seorang-orang mereka. Tidak seperti PAS di Kelantan. PAS kuasai 2/3 kerusi. Jika Azmin nak PAS, bercerai dengan dap di Selangor, adakah kes penceraian itu akan termaktub juga di Penang? dap ada 19 kerusi, PKR 10, PAS 1. Amacam? PRU semula di Penang?

Ataupun, Azmin buat kerja gila, iaitu buat unity government.. eh silap.. kerajaan konsensus nasional.. ha.. Anwar sikit bunyinya..

Tiada pembangkang di Selangor. Semua memerintah. PKR, dap, PAS, mca, mic, umno, psm, prm.. semua dapat sikit kuasa... amacam? ada harapan?? kah kah kah.....

DAP PERLU DIREFORMASIKAN.

Rasanya, elok kita berkempen agar ahli-ahli dap menjatuhkan setiausaha agong mereka yang diktator itu, lim guan eng yang cap ayam berlaga. Kita sepatutnya berkempen dari sekarang agar ahli-ahli marhaen dap yang tiada kepentingan pulus seperti pemimpin dap yang diatas, menjatuhkan empayar lim kit siang yang diktator itu.

Semua proksi guan eng- kita siang- keluarga karpal - dan pupu papat dap perak, harus dijatuhkan oleh ahli-ahli dap, agar dap tidak menjadi seperti parti yang mendokong amalan komunis yang tiadanya demokrasi.

Letakkan seorang yang berpesonaliti baik dan mesra rakyat yang bukan dari kalangan evengelist yang telah menjerut parti dap yang kononnya parti demokratik sosialis. Padahal ianya adalah seperti parti komunis kristian evengelist.

Mari semua wahai ahli dap, reformasikan parti dap ini daripada kepimpinan kamu yang sekarang ini korup dan penuh kronisme dan nepostime.

Selasa, Jun 16, 2015

SIALAN PUNYA DAP!!

Malas nak cerita.

Dap buat cerita kalut.

Berlagak dialah tuan punya PR.

Berlagak dialah ketua atas ketua dari 3 parti.

Berlagak merekalah membuat kata putus atas apa sahaja perkara didalam pakatan rakyat.

Maka betullah juga apa yang kita dengari semenjak tahun 2008, PAS ini hanya dilembukan oleh dap. Namun, apabila, PAS bersuara, maka daplah yang mula2 mneghancurkan PR dangan mengatakan PR dah mati sebab PAS tidak dengar kata dap.

Sialan punya dap.

Selasa, Jun 09, 2015

AYAT LENGKAP USUL DUPP (KEMASKINI)

Meh baca usul yang dibuat oleh Dewan Ulama, kepada sesiapa yang pandai sangat nak memperbodohkan ulama tu. Ke korang memang dari geng2 sosialis?

Tahaaluf Siyaasi (Kerjasama Politik) Dengan DAP
1. Menyedari bahawa DAP sebagai rakan kerjasama politik PAS menerusi Pakatan Rakyat secara rasmi telah memutuskan hubungan dengan Presiden PAS Pusat selaku ketua kepada parti.

2. Menyedari juga bahawa Pakatan Rakyat di Sarawak dan Sabah telah dibubarkan ekoran tekanan daripada DAP.

3. Menyedari bahawa DAP telah melangkaui batasan daripada hanya tidak bersetuju kepada menentang dan mengkritik secara lantang dan keras serta melobi ahli-ahli PAS untuk menolak usaha memperkasakan Kanun Jenayah Syariah II Kelantan yang telah dikanunkan 1993 sebelum penubuhan Pakatan Rakyat.

4. Menyedari bahawa DAP menerusi Lim Kit Siang dalam satu soalan rasmi ke Parlimen bertarikh 18 Mei 2015 melakukan provokasi terhadap usaha PAS Kelantan untuk meminda Perlembagaan bagi melaksanakan Undang-undang Jenayah Islam di Malaysia dengan cuba menyifatkannya sebagai bertentangan dengan semangat kenegaraan dan boleh memecah-belahkan negara.

5. Menyedari bahawa DAP secara konsistant dan berterusan menyerang Presiden PAS dengan pelbagai tohmahan dan kutukan.

6. Menyedari bahawa DAP secara berterusan dan konsistant melakukan pelbagai provokasi terhadap kedudukan PAS dalam PR.

7. Menyedari bahawa DAP telah gagal untuk berpegang kepada prinsip “setuju untuk tidak bersetuju” dalam prinsip dan perjuangan bersendiri setiap parti dalam Pakatan Rakyat seperti perjuangan untuk melaksanakan Undang-undang Jenayah Islam.

8. Menyedari bahawa antara syarat-syarat Tahaaluf Siyaaasi (kerjasama politik) dengan parti yang tidak berlandaskan Islam mestilah dijadikan wasilah untuk menegakkan Islam, memperkukuhkan kedudukan umat Islam serta membuka ruang untuk pelaksanaan Islam serta mestilah dipastikan dasar-dasar Islam dipertahankan.

9. Menyedari bahawa sebahagian syarat-syarat keharusan kerjasama politik dengan parti tidak Islam telah dilanggar oleh sebahagian ahli PAS antaranya intimak (penggabungan diri) dan walak ahli hendaklah kepada parti Islam.

MAKA Muktamar Dewan Ulama PAS kali ke-54 mencadangkan kepada Majlis Syura Ulama dan Jawatankuasa PAS Pusat supaya hubungan kerjasama politik dengan DAP dibatalkan dan PAS terus kekal dalam Pakatan Rakyat.

Korang fikirlah sendiri.. atau memang otak dah dilembukan dap? 

Cuba korang baca ini;

Usul Dewan Ulama Telah Di Pinda?

dan yang ini;

 Asmuni: PAS tiada pilihan, kena laksana usul

Nampak macam ada perancangan nak mempercepatkan proses kiamat. Ulama nak di fitnah dan diperbodohkan agar manusia sudah benci dengan pewaris Rasululah SAW.

Kerja gila!!

JEMAAH BUAT ONAR MASIH SUBUR?

Ingatkan dah insaf, namun belum lagi nampaknya. Terbuktilah apabila mereka-mereka menyatakan beliau ini jemaah buat onar. Dah kalah pun, buat onar lagi.

Apalah nasib jemaah di Shah Alam dapat wakil parlimen berpeel begini. Dah lah Serdang pun memang bermasalah besar, ni pulak lagi satu hal.

 Kot ya pun telah direhatkan oleh perwakilan, tolonglah sedar diri dahulu, bahawa sesungguhnya, yang membuat mulut taik itu adalah dap yang kurang akal. dap yang mulut krang diajar terhadap PAS dan Presidennya. Bila Dewan Ulama pun balas balik, si mamat shah alam ni konar kot lain la pulak.

Inilah dia jemaah buat onar....

 Jahat sungguh DAP, kata Khalid Samad

BANGUNNYA DARI KOMA

Lama sungguh saya tidurkan blog ini dari berkata2. Lama sangat blog ini dikomakan. Sebab apa? Sebab sibuk nak menangkan Islam dalam PAS?

Ya,... betoi.. dan setelah mereka yang kompem iktikadnya dalam perjuangan Islam memegang tampuk kuasa PAS, maka akan bising baliklah blog saya ini. Untuk memastikan para pemimpin PAS buat kerja untuk memenangkan Islam.

Takbir!!!!