Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, September 03, 2014

PAS KANTOI LAGI? SEBAB 2 ADUN PAS PALING TADAH, PAS TAK JADI berKN DGN umno; NAK FITNAH PAS PUN, BIARLAH BIJAK SIKIT..

Lepas satu, satu malaon-malaon blogger celaka cuba spin cerita bahawa PAS ada cita-cita nak kerjasama dengan umno dalam kes MB Selangor. Maksud kerjasama ini adalah bersama-sama membentuk kerajaan negeri bersama MB TSKI.

Mula-mula, malaon-malaon ini terget kepada tok guru Presiden. Hari ini malaon-malaon targetkan Ustaz Khairuddin At-Takiri pula.

Meh kita baca sat apa At-Takiri cakap dalam facebooknya;

"PKR dan DAP yang hanya mempunyai 28 Adun menyokong bertambah menjadi 30 Adun, hasil sokongan 2 Adun PAS.
"Secara teknikalnya Khalid hanya mempunyai sokongan 26 Adun termasuk 13 Adun PAS dan 12 Adun Umno yang menyokong tanpa syarat. Beliau tidak boleh lagi dikekalkan sebagai MB dalam situasi dan realiti ini. 

"Ia mentafsirkan kenapa mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat memutuskan untuk menghantar 2 nama sebagai calon MB menggantikan Khalid,"

Cuba baca betul-betul. Ada tak yang PAS nak berKN dengan umno? Ada ke takda?

Cuba korang semua fikir balik, urutan peristiwa sebab musabab berlakunya perkara ini.

Dengan tiba-tiba, Dato Seri Anwar Ibrahim hendakkan Wan Azizah menjadi MB Selangor. Dengan sebab yang tah apa-apa, pemimpin yang baik hendak dibuangnya menggantikan bini dia. Kerana apa? Korang malaon-malaon semua tahu. Tapi buat tak tahu sebab sudah diarah (saya tak kata sebab diberi imbuhan ya).

Oleh itu, Presiden dengan hujah Islamnya, tidak bersetujulah dengan kes buang MB TSKI ganti Wan Azizah ini. Termasuk Tok Guru Nik Aziz dan Majlis Syura Ulama. Tiba-tiba, dap masuk campur, setuju pula dengan Anwar untuk menjatuhkan TSKI. Dan kita semua tahu sebab apa dap bersungguh-sungguh nakkan TSKI jatuh dari jadi MB.

Maka masa ini, umno masuk jarum yang depa pun sokong TSKI.

Maka dalam situasi itu, adakah PAS akan berpatah balik dengan buat u-turn sokong Azizah? Tidak!! PAS ada integriti sendiri dan menganggap, menyokong Khalid adalah seperti menyokong Anwar semasa kes tahun 1998!!

Maka selepas itu, baru pkr buat kerja kotornya, memecat TSKI dari pkr.

Dan apa yang At-Takiri cerita, adalah lingkungan dalam ketika itu.

Lepas tu, korang semua tahulah apa ceritanya pada mesyuarat 17 Ogos tu..... Korang ingatlah sendiri.

Aku rasa sungguh bosan dengan karenah blogger-blogger celaka dalam Pakatan Rakyat ini yang sedang berusaha bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan Ulama dalam PAS terutama Ayah Chik. Memang aku kecewa kerana ada rakan yang sebegini teruk perangai, mengfitnah rakan sendiri hanya semata-mata diberi arahan oleh sesuatu kumpulan.

Bertaubatlah korang weiii!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mungkin sudah masanya blogger2 pas buat satu laman website..kumpulkan site kesemua blogger2 pkr atau blogger2 lajnah pkr dlm pas..senang ada senarai. Skrg nampak mcm topik serangan mereka lebar tp klu dikumpul...rupanya hujah mereka lbh kurang sama je. Lgpun senang nk lwn klu musuh2 ni dikumpul setempat. Senang fokus...x berterabur merata site mrreka. Kita akan nampak camne depa ni akan bergerak secara kumpulan walaupun berselerak. Rakyat pun blh mudah igt website2 pencacai2. Harap dipertimbangkan.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong Ulamak, saya benci golongan yang tolak hudud