Mari sama-sama kita sebut syahadah

Selasa, Ogos 05, 2014

PEHAL NI UMNO, EH SILAP, PKR??

Selangor dah jadi gila.

Gila duit. Gila kuasa. Gila nak jadi MB.

Si bini sanggup jadi boneka suami. "I don't mind to be called a puppet?" Amboi, bodohnya mulut. Ini manusia perempuan nak jadi MB negeri saya duduki? Hampeh!! Cubalah dengar lagu Metallica Master of Puppet. Cam ayam la korang ni..

Macamlah kita tak tau pehal korang benci sangat dengan Khalid tu.

Khalid Ibrahim ya, bukan Samad.....

PKR sebab air.

DAP sebab tanah.

Splash, Tan Sri Wan Azmi, Tropicana, Dijaya Corp, EcoWorld, Danny adik Vincent. Semua benda itu kita tahu laa.... ingat ini tahun lapan puluhan ke? Ingat rakyat ni bodoh ke?

umno = pkr

mca = dap

Semua mata duitan.

Sib baik presiden dan Mursyidul Am PAS golongan tok guru. Jika ustaz macam Mujahid, habis hancur PAS serupa pkr dan dap.

Saya pening dengan karenah korang yang pegang kuasa kat atas nun. Nilah masalah jika yang berkuasa kat atas tak pernah atau dah lupa kerja-kerja kami yang kat bawah ni.

Sape yang kena menjawab dengan orang kampung dengan isu yang korang buat ni? Kami juga yang kena.

Sape yang kena raih pengundi yang dah keliru dengan PR ni? Kami juga yang kena.

Yang buat hal jadi hal begini, korang sedap je jadi kepimpinan di atas. Orang yang kat bawah ingat nak ikut membabi buta je ke? Ingat kami ni berfikir dengan mata duitan? Dah lah kepemipinan di atas tiada kena mengena langsung dengan parti kami. Kami juga yang dipaksa rela untuk memenangkan korang sebab kami wala' dengan arahan Ayah Chik. Habis tu, korang nak saman pulak tok guru presiden kami.

Pehal ni umno, eh silap, pkr???

2 ulasan:

FZT berkata...

boleh wala just for nuar berahim wakkaakaa .. itulah dia cara hidup balaci dan barua

Mejar Zainal berkata...

setuju dan menyokong statement tuan. Utk memusnahkan impian marhaen utk melihat parti kapitalis umno tersungkur semakin kabur dek isu MB Selangor ni, umno tak perlu cari isu utk jatuhkan PR..

Sebagaimana cetak, begitulah acuannya. PKR berasal dari umno baru yg sarat dgn korupsi dan kontreversi, takde beza dgn PKR. Maka betul lah umno selalu ckp...sememangnya Anwar Ibrahim tu gila kuasa.

Sbg marhaen..saya tak tau nak letak harapan parti mana yg betul ikhlas dan berintegriti sbg kerajaan yg membela rakyat marhaen.

Insha'Allah...selagi Tok Guru Nik Aziz masih hidup..sokongan rakyat pada PAS khasnya dan PR amnya, masih tetap.. Tapi selepas itu...Wallahu alam...