TUJUAN SEBENAR KRISTIAN MAHU GUNA KALIMAH ALLAH DI NUSANTARA.

Meh baca;

Kenapa Evangelis Kristian Risau Apabila Lagu Agnes Monica Diharamkan?

A Karim Omar – Tahniah diucapkan kepada Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) yang telah mengeluarkan larangan penyiaran lagu “Allah Peduli” nyanyian Agnes Monica, penyanyi dari Indonesia. Larangan ini adalah untuk memelihara aqidah umat Islam dari terjatuh murtad kerana menyanyikan lagu tersebut. (baca lanjut: Boleh Jatuh Murtad Bila Nyanyi Lagu Agnes Monica?)
Apabila larangan tersebut dikeluarkan pada Mac 2009, sebuah majalah Kristian, Christianity Today, mengulas larangan tersebut dalam laporan mereka pada terbitan bulan Julai 2009.
“… using Allah in Indonesia is strategic …  The negative impact of not using it is that it would make it harder for a Muslim to pick up a Bible.”
Terjemahannya:
” … penggunaan (istilah) Allah di Indonesia (termasuk Malaysia dalam kes mengulas larangan ini) adalah strategik … Impak negatif tidak membenar penggunaannya ialah bahawa ia menjadi susah untuk orang Islam mengambil (dan membaca) Bible.”
Maka, sahlah niat dan tujuan mereka untuk mengguna istilah Allah untuk terjemahan kepada istilah God adalah bertujuan untuk memperdayakan orang-orang Islam.
Sedangkan kita tahu, terjemahan God kepada Allah adalah tidak tepat malah bersalahan dari segi peristilahannya (baca lanjut: Apa Susah-susah Nak Faham Terjemahan “God”?)
Bukti sejelas ini tidak boleh dinafikan lagi oleh evangelis Kristian kerana pengakuan yang membongkarkan niat jahat mereka untuk menipu serta memperdayakan umat Islam dinyatakan sendiri oleh mereka dalam majalah mereka sendiri.

Ulasan

tungkaran hati berkata…
Ramai penganut PAS suka lagu ini kot!

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?