MESIR KINI; WAJIB BACA!! 7 SYAHID DIBUNUH TENTERA FASIQ MESIR!

 Askar dan polis Mesir menyerang mereka yang sedang solat:

1) Asar di bandar Arish, Sinai
2) Subuh di hadapan Bangunan Pengawal Republik, Kaherah
3) Isyak dan terawih di Masjid Fath, Ramsis

...........................................
[7 Kematian dan 261 Kecederaan dalam Kejadian Malam Semalam]

Ketua Unit Kecederaan dan Kecemasan, Kementerian Kesihatan Dr Khalid Al Khatib telah memberitahu pada hari ini 7 kematian dan 261 kecederaan dalam serangan yang dilakukan oleh polis dengan bantuan samseng keatas pro legitimasi malam semalam sehingga awal pagi hari ini di Medan Ramsis dan Jambatan Oktober, Medan Nahdhah dihadapan Universiti Kaherah dan jalan El Bahr el A'zom.

Dan beliau menjelaskan lagi dalam penerangan rasminya bahawa 137 orang dari kalangan yang tercedera telah keluar dari hospital-hospital setelah baik keadaan mereka dan 124 orang yang tercedera masih lagi menerima rawatan.

Beliau berkata lagi, 'Sesungguhnya serangan-serangan yang berlaku di medan Ramsis dan Jambatan Oktober telah mengakibatkan 134 kecederaan dan 2 kematian. 5 orang tercedera di hadapan Medan Rabiatul Adawiyah, seramai 114 tercedera dan 4 kematian di Medan Nahdhah serta lapangan Universiti Kaherah, dan 8 yang tercedera dan 1 kematian di Jalan El Bahr el A'zom.

Sumber : IkhwanOnline
‪#‎mesirkini‬ 

...............................................
 Ahmad Mansour (salah seorang penemuramah segmen 'Bela Hodoud' di stesen TV Al-Jazeera) berkata : Serangan dengan peluru ke atas penunjuk perasaan yang sedang menunaikan solat menjadi salah satu metod yang digunakan oleh tentera dan polis untuk menyerang penunjuk perasaan. Ianya dibuktikan dengan beberapa siri kejadian di El Arish, bangunan Pengawal Republik, dan terbaru di Masjid Al-Fath, Ramsis.

Sumber : حزب الحرية و العدالة - الصفحة الرسمية
‪#‎mesirkini‬ 

.............................................


Penyelaras Hospital awam dataran Raba'ah, Dr.Hisyam Ibraheem: "Angka kematian serangan polis semasa umat Islam sedang solat terawih di Ramsis meningkat kepada 4 kematian sementara lebih 300 orang cedera."

Lebih 10,000 orang penyokong Mursi semalam menunaikan solat terawih di Masjid Al-Fath Ramsis. Semasa rakaat kedua, mereka, pasukan polis melepaskan tembakan gas pemedih mata dan peluru hidup menembak mereka yang sedang solat.

Polis turut menggunakan 'khidmat' samseng (baltoji) mengepung mereka yang cuba menyembunyikan di dalam masjid beberapa jam. Lebih 1,000 orang termasuk wanita terperangkap dalam masjid kerana dikepung.


Mesir, Rabatul Awadiah, 16/7/2013.

Mesir, 16/7/2013, Jambatan Oktober.

Peluru pemedih mata.

Bersih5?

Keganasan polis fasiq apabila sedang berlangsungnya pengumuman kerajaan fasiq haram Mesir.

Keganasan pihak fasiq polis.

Semoga beliau selamat. Dan jika tidak, semoga Allah SWT terima SYAHIDNYA!!

Dalam Hospital yg didirikan sendiri oleh pihak Pro Islam.

Salah satu kecederaan
Polis fasiq, dibantu oleh samseng sial sedang menangkap seorang pendemo pro Morsi.
Polis fasiq yang jahanam.
Pendemo sedang berang hendak berlawan dengan samseng2 polis. Nampak tidak, polis sedang melindungi samseng-samseng jahanam itu. Atau samseng sedang melindungi polis fasiq?
Pendemo di Jambatan Oktober, 16/7/2013.
Mangsa tembakan peluru HIDUP polis fasiq!

Peluru Besi

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Bukan setakat itu sahaja. Setiap lelaki yg berjambang tidak berani lagi utk keluar sesuka hati. Mereka akan ditanya adakah mereka penyokong Morsi? Jika mereka menjawab Ya, mereka akan dibelasah. Telah hampir menyerupai keadaan diSyia.

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?