ADA AHLI PAS YG BODO POLITIK JUGA YA..

Apabila, pemikiran kita telah dizombikan untuk menerima arahan membabi buta, maka akan terjadilah satu kumpulan yang membuat perkara yang tidak menggunakan kepala otak masing-masing. Akan berlaku juga dimana, kumpulan itu akan senang dicucuk hidung, digunapakai oleh sekumpulan yang lain, yang menggunakan kumpulan yang membabi buta itu, untuk kepentingan mereka.

Ramai orang kata, politik ini kotor. Dan memang, politik ini kotor. Kerana apabila dalam konteks dunia sekarang ini, apabila berkata tentang politik, maka ianya berkisar kepada politik demokrasi. Seluruh dunia yang mengamalkan demokrasi untuk memilih pemimpin, politiknya adalah kotor, licik, penuh penipuan, tkam belakang dan mengadu domba.

Maka, apabila sebuah jemaah Islam, menjerumuskan diri mereka ke dalam amalan demokrasi untuk mendapatkan kuasa pemerintahan, maka jemaah itu 'terpaksa' menempuhi politik yang kotor itu.

Dalam politik, mana ada istilah kawan itu selama-lamanya kawan, musuh itu selama-lamanya musuh. Tidak ada. Jika ada sesiapa yang beranggapan bahawa kawan politik kita sekarang ini akan menjadi kawan politik kita selama-lamanya, bermaksud kamu itu senang diperbodohkan oleh orang politik.

Cuba bayangkan, pada tahun 1997, kita menasihati Anwar Ibrahim untuk keluar umno, apa agaknya reaksi beliau kepada kita ketika itu. Apa gila punya kes memberi nasihat seorang Timbalan Perdana Menteri untuk menjadi pembangkang.

Cuba kita ingat kembali pada 1999, siapakah ketua pembangkang DUN Selangor ketika itu? Pasti , mereka yang baru berkecimpung dalam arena politik selepas tahun 2013, tidak dapat bayangkan Hassan Ali itu adalah ketua kita.

Dapatkah kita bayangkan, pada tahun 2008, bahawa MB in the making adalah Zambri. Mesti orang PAS Perak tidak akan terfikir sedetik pun bahawa PAS terpaksa melepaskan jawatan MB kepada rakan karib Anwar Ibrahim dalam umno.

Maka, oleh itu, rakan-rakan dalam jemaah Parti Islam SeMalaysia sekelian, anda semua kena tahu, kepada siapakah yang harus anda utamakan dalam mendengar perintah. Anda semua adalah tonggak Islam di Malaysia. Bukan tonggak kayu atau tunggul besi. Berfikir dalam pemikiran Islam dahulu sebelum membuat keputusan. Atau anda hanya ejen parti kawan berada dalam jemaah.


Ulasan

Tanpa Nama berkata…
banyak lagi kena belajar ttg Islam dn politik.
Tanpa Nama berkata…
paling bodoh apabila tulis samar-samar. baca berkali-kali tak masih tak faham.

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?