Mari sama-sama kita sebut syahadah

Isnin, Julai 30, 2012

PAS RUSILA EJEN UMNO? (EPISOD II).

Hari ini saya hendak bercerita sedikit tentang pengalaman saya. Pengalaman saya tentang satu isu yang selalu diutarakan oleh orang ramai. Dalam pengalaman saya ini, orang ramai itu adalah kawan dan kenalan saya.

Isu yang hendak diutarakan disini ialah pendapat mereka tentang senario politik di tanah air. Saya tidak mahu bercerita kepada statistik ataupun pendapat dari ahli akademik dan politikus. Tetapi berdasarkan kepada pengalaman saya sendiri bercakap-cakap dan bercerita dengan mereka.

Saya ambil 4 senario.

Senario pertama ialah,
kawan saya ini adalah kerjanya sebagai pemandu syarikat. Syarikat sama dengan saya bekerja. Beliau adalah bekas askar. Sifat beliau ini adalah ultra Melayu. Geng dengan Pekida. Benci gila dengan India. Ok sikit dengan Cina. Sikit je la. Dan yang menariknya, benci gila dengan melayu umno. Tak percaya DAP. Menyampah dengan PKR. Nasihat beliau kepada saya, "PAS kena bersendirian jika nak menang pilihanraya". Dalam hati saya,.... "kerja mustahil tu bro.."

Senario kedua ialah;
Juga kawan saya, seorang jurutera kanan. Orang Kelantan. Memang sah sokong PAS. Dan memang sah sokong Pakatan Rakyat. Tetapi dia bukan ahli PAS. Cuma penyokong tegar. Dia ada berkata kepada saya, "PAS kena bersendirian jika nak menang PRU. Ada PKR, buat kacau." Saya faham maksud dia, buat kacau bukan dalam konteks Malaysia, tetapi negeri Kelantan. Dalam hati saya,.... "Kita telah bekerja sama, mana boleh tamak semua kerusi tidak diagih dengan adil."

Senario ketiga ialah;
Abang saya. Beliau juga seorang jurutera. Penyokong PR. Benci gila umno. Tetapi, ada satu senario yang memeranjatkan saya, iaitu seminggu sebelum puasa. Ada seorang kenalan, yang mengatakan mungkin Hassan Ali akan bertanding di Shah Alam. Abang saya bertanya, "PAS akan letak siapa?", jawab dia, "Orang yang sama.". Jawab abang, "letak mamat tu, saya akan undi Hassan Ali". Dalam hati saya,.... "parah ni.."

Senario keempat ialah;
Saya ada bercerita dengan rakan seITM dahulu. Dia seorang profesional. Aktif dalam jemaah. Ada bercerita berkenaan dengan 'IRC'. Kesimpulan yang dia cakap, kita bantai umno dulu, umno mati, baru kita bantai parasit dalam PAS. Saya kata, "Lebih baik buat kerja bunuh umno dan bantai IRC serentak. Lagi bagus!". Kesimpulannya, geng-geng 'irc' ni, jangan buat hal. Kami pun akan buat hal dengan korang jika korang tak henti-henti buat kerja korang yang parasit itu.

Inilah dia cerita 4 senario pengalaman saya tentang suasana politik di Malaysia yang ada hubung kait dengan PAS. Harap korang semua dapat membacanya dengan hati yang tenang lagi terbuka....... he, he......

PAS RUSILA EJEN UMNO?

Dah lama tak bergejuis. Malas. Takde idea. Broadband sangkut. Itulah ceritanya. Cuma, yang membuat saya hendak menulis sekarang ini, sebab ada baca cerita ni dari cipan..... Sejarah Lama Bakal Berulang Kembali?

Amboi, sedap mulut dia celupar mulut mengata kat PAS Terengganu atau lebih tepat PAS Rusila. lepas tuduh, dia suruh PAS Rusila beri bukti tuduhan dia tu. Yang peliknya, takdelah pula dia berikan bukti apa yang dia tuduh pada PAS Rusila.

Sama perangai Husseyn Blogger PR Perak le kome ni. (Sampai sekarang saya benci dengan Husseyn kerana gambar menghina tok guru Hadi dan ustaz harun Din).

Ini kerja habuk-habuk IRC lagi ke atau diorang ni perangai cap ayam suka fitnah-fitnah buruk nama orang. Macam si aduka yang kantoi menipu konon dibelasah jemaah majid ayah chik? Chisss.......

Kome ni lagi teruk dengan umno la. Sebab umno kita nampak jahatnya, korang, jahatnya di cover-coverkan. Memang jahaaatttt......

Khamis, Julai 12, 2012

PR SELANGOR = BN SELANGOR ?

Perangai EXCO DAP membuatkan PAS akan susah untuk mendapat kemenangan kerusi DUN Selangor pada PRU13 nanti.

Saya tidak tahu apa masalah Ronnie Liu yang cap ayam itu hendak menyibuk-nyibuk dengan satu papan tanda yang dibuat oleh Majlis Daerah Kuala Selangor di panggung wayang.

Akan lebih senang dan betullah apa yang disebut oleh jeneral JATI Hassan  Ali dengan selalu yang disebutnya bahawa DAP dalam kerajaan Selangor adalah golongan yang tidak suka syariah Islam.

Kepimpinan PAS Selangor yang duduk membisu tentang isu ini diharap boleh bercerita dengan tegas dan membuat pendirian yang konkrit agar dakwah sekecil ini dapat dilaksanakan di negeri Selangor.

Kenapakah tiada seorang manusia pun di dalam kepimpinan PAS yang membuat statement tentang perkara ini? Atau saya terlepas pandang dan memang disuruh kepimpinan untuk isu ini dibisukan?

Perkara kecil ini pun dilihat tidak mampu dibuat oleh kerajaan Pakatan Rakyat untuk berdakwah kepada orang Islam supaya jangan berkhalwat didalam gelap panggung wayang, apalagi dengan benda yang lebih besar seperti hudud? BN memang jahat, takkan PR pun nak jadi jahat juga?


Isnin, Julai 09, 2012

SULTAN JOHOR PUNYA PASAL LAGI DAA....

Memang betul apa yang disebut oleh Raja Petra, kita ini berpolitik benci membenci. Tak senang mulut kita, dengan membebel sana, membebel sini, membelasah seteru politik kita, tak kira tempat, betul atau salah. Macam cap ayam.

Salah satu contoh ialah kes Uncle Seekers. Tak senang mulut blog-blog PR membelasah Uncle Seekers, kenapa dianya sangat kebal, berbanding dengan Nizar MB sebenar Perak, yang terus disoal jawab polis dalam kes 'hina' Sultan Johor.

Uncle Seekers rileeks je kutuk Sultan Johor (dan kerabatnya), tapi Nizar tak boleh langsung. Uncle Seekers rileeks je 'hina' Sultan Johor, sebab umno belakang dia ke?

Itulah ungkapan blogers-blogers PR.

Naik menyampah saya dibuatnya.

Tengok sekarang, disebabkan mulut tak pernah puas hati kome sekelian, menyebabkan, memang benar Uncle Seekers kena tangkap polis. Hah! Baru puas hati? Terutama media perak yang memulakan perasaan tak puas hati Uncle Seekers tak kena tangkap 'kutuk' Sultan.

Apa punya tuut la korang ni, sekarang, dah kena tangkap Uncle Seekers, kena belasah dalam lokap, kena tuduh bawa morfin 10kg dalam saku, baru kamu nak deffend dia. Piirah mabuk. Dulu sapa suruh mulakan. Tengah asyik kita tengok cerita 'sensasi' Sultan Johor dan kerabatnya, sekarang, hah! Blog dia pun dah lesap.

Bodo punya blogger.

PENAKUT APASAL PULAK PAS SELANGOR NI?

Ni apa cerita tentang PAS Selangor? Saya ada baca berita ini dalam MalaysiaKini. Sila baca ini;  Debat 11 Julai, usah layan Hasan Ali, kata PAS S'gor.

Saya ahli seumur hidup PAS. Negerinya Selangor. Nombor ahli 664863. Daftar tahun 2000. Walau dah lama aktif dalam PAS, tetapi mendaftarkan diri pada tahun 2000. Itupun kerana disuruh kawan jemaah yang menganggap anggapan saya adalah salah 'tidak perlu jadi ahli, asal kita kerja dengan jemaah PAS, kita automatik dah jadi ahli'. Masa sekarang, saya mengaku, saya salah anggapan sebelum tahun 2000 itu.
Kenapalah Dr Hassan ni tak habis-habis dendamnya?

Apa yang hendak saya ceritakan sekarang ialah hendak membetulkan apa yang salah dibuat perhitungan oleh PAS Selangor. Ini kerana, tindakan tidak melayan usaha Hassan Ali untuk berdebat dengan PAS Selangor, adalah serupa dengan perangai Najib PM Malaysia yang tidak melayan debat dengan Anwar Ibrahim.

Apa punya alasan untuk tidak melayan karenah Hassan Ali kerana kita sibuk dengan pilihanraya? Tak masuk akal. Berdebat dengan Hassan Ali itu sebenarnya adalah sebahagian dari kerja pilihanraya PAS Selangor untuk mendiamkan terus Hassan Ali dari asyik menghentam PAS luar dan dalam.

Apa cerita PAS Selangor tidak mahu berdebat dengan Hassan Ali, hanya kerana JATI bukan parti politik. Ini cap ayam punya alasan! Pedulilah JATI itu NGO ka, parti politik ka, yang telah berlaku, JATI ini selalu sangat buat kerja cerita mengarut kepada PAS.

Oleh kerana hendak mendiamkan terus JATI ini dari terus buat cerita mengarut, layanlah sahaja debat yang ingin dibuat oleh Hassan Ali kepada PAS Selangor. Habis cerita. tutup buku. Biar diam terus JATI.

Sabtu, Julai 07, 2012

JALAN BT 30 BTG KALI. BUAT RUGI JE BUAT.

Sesiapa yang duduk Di batang Kali pasti tahu bt 30 terletak di mana. Jika hendak ke Antaragapi, dari batang Kali, pasti akan melalui bt 30. Dan sekarang, sesiapa yg melalui jalan itu, pasti anda semua akan merungut.

Ye la, jam yang amat. Kenapa jam? Sebab buat tar jalan baru.

Kenapa dibuat tar baru? Itu saya tak tahu. Jalan bt 30, sebelum ini, mana ada yg berlubang Dan berbonggol. Jalannya ok. Tetapi, setelah ditar baru, hampeh permukaan. Bonggol sana, tombol sini. Tak rata langsung.

Yang pasti, projek ini menyusahkan rakyat Dan membazir duit rakyat. Yang untung, kapitalis. Cis, bodoh punya Melayu.