NASIB BAIK 1951, JIKA 1950, NAYA PAS..

Tadi, di Kepala Batas, Tok Guru Presiden telah merasmikan Kongres sambutan ke 60 Persatuan (Parti) Islam SeMalaysia atau ringkasnya PAS. Kerana apa PAS dikatakan berumur 60 tahun. Ini kerana PAS ditubuhkan pada 1951. Bukannya 1950. Jika PAS ditubuh pada 1950, sudah pasti PAS berumur 61 tahun.

Difikirkan kembali, elok juga tok ayah kita menubuhkan PAS lebih setahun dari tahun 1950. Jika tidak, pergh,.. hamba yakin penuh konfiden, akan ada suara-suara cap ayam akan mengeluarkan bahawa peristiwa Bukit Kepong ada kaitan dengan PAS.

Sudah semestinya Mat Sabu akan dibalun seteruk mungkin malah bukan Mat Sabu sahaja dibalun, tetapi PAS sekali diheret bersama yang mengatakan PAS adalah tali barut komunis yang membunuh polis British keturunan Melayu di Bukit Kepong.

Hamba juga pasti akan yakin, mamat-mamat umno dan perkasa di Seremban itu akan kata Mat Indera itu adalah ahli PAS yang bersekongkol dengan komunis.

Hamba yakin punyalah. Tetapi, alhamdulillah, Allah takdirkan PAS ditubuh setahun selepas peristiwa Bukit Kepong. Tiada peluanglah umno dan perkasa buat fitnah lebih teruk kepada Mat Sabu dan PAS. Sememangnya, dasar umno adalah kapitalis dan politik marchiaveli. Buat apa sahaja tidak kira halal atau haram untuk kepentingan masyuuk mereka. Memang cap ayam betul......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?