LAA,.. JAIS TAK SERBU GEREJA PUN, PUSAT KOMUNITI JA..

Laa,.. rupa-rupanya, apa yang depa kata JAIS 'serbu' gereja itu, bukannya gereja pun (baca sini). Cuma pusat komuniti yang diperolehi oleh puak Kristian Evangelis. Siap ada bukti lagi ada kerja-kerja hendak memurtadkan orang Islam (baca sini). Apa cerita pada kawan-kawan Shah Alam dan Kuala Selangor? Mulut sudah terbabas, susah hendak tarik balik.

Itulah, hamba sudah kabor, sesiapa yang tidak sayang mulut, akan menunjukkan mulut dia itu penuh dengan tahi. Tahi dengki. Bercakap atas kapasiti tidak puas hati dengan orang, bukannya atas kapasiti kebenaran. Oleh itu, bertaubatlah kepada sesiapa yang sudah silap kata.


Satu, MP Shah Alam. Mulut dia yang mula-mula sungguh sombong hendak 'menjatuhkan' Dr. Hassan Ali. Hamba tidak mahu berselindunglah. Memang itu kerja dia sejak depa berdua bergaduh tidak sudah-sudah. Minta maaf orang Shah Alam, jika dia masih bertanding sebagai MP di sana, hamba tidak akan menyokong dia sebagai individu, dan juga atas kapasiti hamba sebagai orang parti. Mampuih pi la.

Hamba tak berkenan dia sebagai pemimpin.
Amat rugi, orang secerdik beliau, boleh jadi begini hanya kerana bencikan EXCO agama Selangor. Bodoh punya cerita. Kalau hamba jadi Pesuruhjaya Negeri Selangor, hamba akan peti sejukkan dia. Buat apa ada Penolong Pesuruhjaya 3 perangai begini.

Jika hamba ini assobiyah, hamba tidak akan suruh orang Johor pi menyibuk di negeri Selangor. Tetapi, nasib baik hamba tidak assobiyah.

Keduanya, MP Kuala Selangor. Entah apa pasal mulut dia begitu ringan hendak kabor bahawa cerita-cerita memurtadkan orang Islam ini cerita dongengan. Apa 'tuut' punya cara berpolitik. Kot ye pun hendak berpolitik sangat, janganlah menyembunyikan fakta yang benar dan kata bohong pada benda yang betul. Naya nanti.

Hassan Ali.
Namun, MP Selangor ini, jika masih bertanding di Kuala Selangor, hamba masih menyokong beliau, kerana tahap gabannya tentang kes JAIS 'serbu' gereja yang bukan gereja itu, tidaklah teruk sangat. Dia hanya risau terjadi sesuatu yang buruk dalam masyarakat jika cerita murtad-murtad ini dileluasakan lagi. Tapi, tolong jangan spin cerita.

Ketiga, MB Selangor. Memang cap ayam. Belum apa-apa cerita, sudah maki hamun JAIS? Siap terhegeh-hegeh pergi minta maaf pada pihak kafir Gereja lagi. Yang masalahnya, apa salah JAIS? Cerita sedikit. JAIS bukan serbu gereja, malah JAIS bukannya serbu pun, dia minta masuk dan tunggu sejam lagi sehingga majlis hendak tamat. Apa punya SOP serbu orang tunggu sejam luar pintu. Bodoh apa?

Itulah, sudah silap perhitungan, suruh EXCO agama diam pula. Apa, ingat Selangor ini negara diktator ka? Lepas itu main politik, kata semua EXCO Selangor kena diam. Macam budak tadika. Cikgu suruh diam, dia diam. Yang nampak sebenarnya, suruh Hassan Ali diam. EXCO lain diam hanya mainan politik sahaja.

Hamba sudah malas hendak aktif dalam politik negeri Selangor. Terutama jika disitu PKR bertanding. Lantak dia lah. Usaha sendirilah untuk menang. Hamba, minta maaf. Duduk dalam markas lebih selesa. Pedulilah apa korang semua hendak cakap. PRU nanti, hamba akan balik Terengganu, menangkan PAS di Terengganu, lagi puas hati.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?