JIKA SENARAI NAMA DIKEKAL, PR HENDAK MASUK BERTANDING PRU13 JUGA KE?

Masa dulu kala, bila ada cerita kerajaan perpaduan, depa kutuk PAS Terengganu. Antara cerita paling sensasi, PAS Terengganu hanya perintah sepenggal. Lepas tu, lingkup. Ada pula defend, kalah sebab pilihanraya penipu, tetapi yang menuduh kata balik, depa tak percaya. Dah kalah, kalah la, hendak beri alasan pru menipu pula.

Otai penipu.
Tiba-tiba, hari ini, bila PAS dedahkan sebiji demi sebiji penipuan, baru korang tahu, memang pru di Malaysia ini penipu. Tipu yang amat dari segi daftar nama. Rakyat Malaysia perlu berterima kasih kepada Idris Jusoh, kerana dialah master mind buat kerja magik ini. Pioneer untuk kerja tipu tahap gaban ini bermula dari tahun 2004, di Terengganu. Dan dialah yang juga master mind nya.

Sekarang, Idris Jusoh sudah naik pangkat setakuk lagi, jadi pengarah pilihanraya untuk umno Malaysia. Maka,kerja yang dia pandai itu, dibuat dalam konteks lagi besar, iaitu seluruh Malaysia. Memang 'tuut' punya kerja. Tetapi Alhamdulillah, pemuda PAS pandai buat kerja, depa kerja cari penipuan, dedah dalam media. Memang bijak.

Hamba bukan hendak masuk bakul angkat sendiri. Tetapi, tahap teknologi sekarang ini, memang boleh buat kerja naik bakul angkat sendiri. Letak bakul bawah crane, pegang controller crane, bakul cakuk pada crane, kita tekan button crane naik atas. Maka jadilah masuk bakul angkat sendiri. Maka tidaklah salah hamba kata, dari 3 parti dalam PR, memang PAS dalam hal  daftar nama pengundi yang menipu ini, terbaik lagi genius. Cari penipuan, dedah, cari penipuan, dedah. Tidak perlu buang duit dan air liur buat bantahan rasmi pada SPR. Buat apa buat kerja bodoh dengan sistem bodoh SPR itu?

Maka disini, hamba hendak tanya, jika SPR buat deek sahaja dengan dedahan ini, dan tiba-tiba PRU13 dibuat dengan terhegeh-hegeh dengan arahan Najib yang sudah gelabah tidak tentu arah. Dan PRU13 ini menggunakan daftar undi yang kekal sama, maka apa kita nak buat. Hendak masuk bertanding juga atau kita boikot? Hendak masuk bertanding atau duduk dalam markas sahaja?

Benda ini kena buat bincang ni. Kita dedah-dedah nama yang ngarut-ngarut mengundi, tiba-tiba, kita masuk juga bertanding dengan senarai nama mengarut-ngarut ini? Ini haru namanya. Baik tidak payah ada pilihanraya, sebab kita sudah tahu ianya terang-terang menipu tahap space cop gaban.

Maka adakah kita hendak bertanding juga? Atau biar umno sapu habis semua kerusi, kemudian rakyat fikirlah sendiri apa hendak buat selepas umno bn apco menang 100% Parlimen. Amacam firasat kalian semua?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?