LEPAS DEMO, BUAT CULA LE PULA, JGN ASYIK CERITA NOSTALGIA DEMO.

Baru sebentar tadi, baca dalam blog biaq pila. Dia kata utusan malaysia ini penipu. Laa, memang le utusan malaysia ini penipu, jika utusan malaysia tidak menipu, itu baru 'story'. Serupa Ibrahim Ali lah, jika tidak cakap gong, bukan Brahim namanya, jika dia cakap bersopan santun penuh berhikmah, itu baru pelik, baru ada 'story'.

Pagi tadi, lepas cerita Bersih 2.0 semalam, hamba memohon pertolongan ahli-ahli PAS untuk buat culaan dalam sistem SSDP. Alhamdulillah, daripada 1004 pengundi, seramai 220 orang kami tidak dapat mencula mereka ini siapa? rumah di mana? menyokong siapa? Maklumlah. Jika diambil daripada maklumat yang diberi SPR, alamat rumah memang tidak diberi.
Otai muslimat Kampung Rasa. Pengalaman hamba, muslimat memang cekap buat culaan berbanding muslimin.

Hendak dapatkan yang under ground punya siap dengan alamat tepat dan agama, belum dibuat bincang dengan otai-otai PAS pula. Yelah, masing-masing sibuk hendak berdemo. Lubang sudah ada, cuma ongkos sahaja yang perlu dibincangkan.

Cula tempat hamba, yang dapat dicula selama ini sehingga hari ini, atas pagar adalah 134 undi, dan kebanyakan mereka ini memang tidak turun mengundi. UPU tempat hamba ini memang hitam kepada PR. Maklumlah, asyik-asyik kalah. Dan maklumlah juga, YB DUN pembangkang umno adalah dari UPU disini. Kami cula berdasar beliau masih calon. Tetapi, dengar khabar, beliau akan dipangkah pada PRU13 nanti. Jika beliau tak bertanding, peluang menang saluran 2 kembali cerah. Saluran 1, jangan buat kerja menghabiskan beras.

Apa yang nampak jelas trend mengundi disini ada 2, satu sebab keluarga, dan satu sebab masyuuk. Bab keluarga yang menyebabkan agak sukar untuk UPU disini dimenangi PR. Melainkan, YB pembangkang sedia ada ini dipancung sendiri oleh umno. Jika begitu, peluang menang agak cerah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?