APABILA MAMAK MEMERINTAH UNIVERSITI MELAYU....

Depa kata, UiTM ini universiti khas untuk puak Melayu sahaja. Kiranya chauvanis punya universiti lah ini. Itu hamba tidak peduli, sebab Cina dan India pun chuvanis juga di Malaysia ini. Cina ada universiti untuk puak dia sahaja dan India pun ada universiti untuk puak dia sahaja. Apa yang orang tidak tahu ialah ITM ini dahulu diberi nama Institut Tendang Melayu. Nak tahu kenapa, kena tanyalah puak-puak belajar ITM dahulu.

Tetapi, yang kelakar lagi ajaibnya, walau institusi ini adalah khas untuk puak Melayu, namun Naib Canselor tetap diberi kepada Keling Mamak Kutty. Kenapa ya? Bodoh sangat ke orang Melayu sehingga tiada yang layak untuk jadi NC? Dan apabila mamak memerintah, jadi kacau bilaulah UiTM nampak gayanya.

Orang lidah bercabang 18. Facebook kata lain, memo kata lain. Memang sah cap ayam. Hamba bukannya anti kepada bangsa mamak, tetapi kerja mamak India ini membuatkan Malaysia ini seperti capati. Tengok macam sedap, tapi bila makan, tawar nak mampus.

Apalah malang dahulu ada pensyarah seperti ini di Fakulti Kejuruteraan Awam. Macam cap ayam. Nasib baik budak civil tak berapa banyak masuk kumpulan haram Hell's Engine, jika tidak, kereta NC pasti akan di C4 kan oleh puak-puak ini.
NC mamak memimpin orang Melayu.

Entah berapa entahlah Encik Ibrahim Ali telah masyuuk terhadap NC UiTM ini? Takat hendak beri RM5000 untuk anugerah nama beliau. Katak pun tidak sanggup terima anugerah itu. Memalukan spesis katak sahaja Ibrahim Ali ini. Disebabkan beliau, seluruh katak mendapat malu kerana perbuatan katak Ibrahim Ali.

Konon Dr, Prof pula itu, siap ada Ir, tetapi buat kerja seperti tukang sapu lantai jamban. Apa punya cerita si Sahol buat surat pekeliling yang belum dibincangkan lagi oleh Senat.Untuk di test power kepada pensyarah-pensyarah UiTM? Nampak sangat Senat UiTM hanya jadi rubber stamp. Tidak guna 5 duit langsung! Senat UiTM tidak malu ke kewibawaan kamu dicemarkan oleh NC berbangsa mamak ini? Dimanakah kejantanan Senat UiTM didalam hal ini? Atau memang Senat UiTM tiada jantan lansung. Semuanya jenis 'mak yong' Aleesha.

Semenjak-menjak jawatan NC ini terwujud di UiTM, semuanya menjadi kelam kabut ditahap gaban. Baik semasa jawatan Rektor dahulu. Aman tenteram cuma bergelora sedikit sepertimusimtengkujuh di Pangkor sahaja. Tidak banyak politik umno, tidak banyak songeh mengampu sana, mengampu sini. Ceh, menghabiskan duit rakyat sahaja NC cap ayam ini.

Ulasan

Unknown berkata…
Tapi kalau sardin cap ayam sedap juga! Apa pun taraf sardinlah..

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?