HISYAMUDDIN MEMANG KURANG AKAL. TAK LAYAK JADI MENTERI.

Hendak kata kurang cerdik, jawat jawatan Menteri. Hendak kata tiada akal, memang dilihat akalnya kurang sedikit, tetapi tidaklah ke tahap dungu, tetapi apa yang pasti, minah Hisyamudin ini memang kaki putar belit belut.

Sudah baca tajuk ini di Utusan Malaysia versi internet; Pas tidak mampu ganti UMNO - Hishammuddin

Apa yang hendak disebut disini, bukanlah hendak menyatakan bahawa apa yang disebut oleh Hisyamuddin tentang PAS tidak boleh ganti umno. Bukan,.. bukan. Hamba tidak mahu kritik dia dengan ungkapan mengecil-ngecilkan PAS itu. Kerana memang sudah hukum alam, sesiapa yang umno, akan kutuk PAS habis-habisan. Jika minah Hisyamuddin ini sebut PAS ada peluang ganti umno, itu memang pelik lagi ajaib.

Yang menjadi kemusykilan ke tahap gaban power rangers ialah apa yang disebut oleh minah ini tentang tahap kebebasan media di Malaysia ini.

Mengenai indeks kebebasan media, Hishammuddin yang juga Menteri Dalam Negeri menegaskan, kebebasan media tidak lagi membawa makna dalam dunia tanpa sempadan pada hari ini apabila semua maklumat yang cuba disekat boleh dihebahkan kepada umum.

''Maklumat yang cuba disekat', apa cerita ini seorang Menteri ada menyebut di Malaysia ini mempunyai sistem untuk menyekat maklumat kepada rakyat. Maksudnya si minah ini memang mengaku Malaysia mengamalkan media tertutup serupa komunis dengan menyekat berbagai-bagai maklumat yang perlu diketahui rakyat. Ini sudah berat. Kalau ya pun sekat maklumat, dan memang umnobn ini sejak azali mengamalkan perkara ini, tidak perlulah dinyata dan dikompemkan dalam media. Komunis pun tidak pernah mengaku dia menyekat kebebasan media.

Justeru katanya, laporan kejatuhan indeks kebebasan media di negara ini hanya gimik politik pihak tertentu kononnya Malaysia tidak telus, tidak terbuka, tidak demokratik dan tidak inklusif dalam perkara-perkara yang dilaungkan di peringkat antarabangsa.
"Indeks sebegitu rupa tidak membawa erti dan makna kerana (dalam soal penyebaran) maklumat dan cerita, sekarang ini bila saya cakap, sudah boleh dihebahkan kepada orang ramai sama ada melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), facebook atau twitter," katanya.

Ayat di atas memang sah menunjukkan si minah Hisyamuddin ini memang tidak reti atau dungu dalam membuat kenyataan di media. Bukan media alternatif, tetapi media milik mereka sendiri.

Apalah akal yang berserabut di pemikiran si minah ini? Kalau ye pun hendak berpolitik, bijaklah sedikit. Ini orang Felda dengar pun pening kepala dibuatnya. Tapi takpe, pening macam mana pun, warga Felda tetap undi BN.

Bila masa pula Freedom House masuk Pakatan Rakyat ni? Si minah ini tahu tidak persatuan NGO Freedom House yang membuat pantauan indeks kebesan akhbar dilesuruh dunia ini persatuan NGO apa? Jika hendak menuduh laporan indeks kebebasan media ini mainan politik pun, buatlah cara yang cerdik sedikit. Katalah 'mungkin Freedom House tidak dapat maklumat yang lengkap dari kerajaan Malaysia, kerana itu dibuat indeks yang sama taraf dengan Angola kebebasan media di Malaysia'. Barulah ada kelas sedikit hendak berbohong. Ini tidak, ikut dan mulut dia sahaja. Lain kali bila hendak memandai, telefon APCO dahulu minta nasihat, rugi sahaja duit 78 juta itu di bayar kepada Yahudi itu.

Akhir kata, kepada pengundi Johor, silalah undi lagi si minah ini agar senang sedikit kerja hamba hendak menulis artikel di blog hamba, kerana minah Hisyamuddin ini, selalu sangat buat kerja akal di tapak kaki.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?