28 KAWASAN TIDAK CALONKAN SESIAPA BERTANDING? BIAR BETUL..

Sebentar tadi, PAS Pusat telah mengeluarkan kenyataan media berkenaan siapa yang akan bertanding pada pemilihan muktamar PAS tahun ini.

Dari 180 Kawasan, cuma 146 Kawasan sahaja diterima pencalonan. 6 tolak, lagi 28 tidak tahu entah ke mana? Jika ya terdapat 28 Kawasan yang tidak memberikan nama calon untuk pemilihan 2011 ini, maka hamba melihat, 28 Kawasan ini adalah kawasan yang tidak aktif. Hanya ada pada nama sahaja.

Negeri mana ya 28 Kawasan itu? Johor? Melaka? Perak? Negeri Sembilan? Mungkin Sabah dan Sarawak. Di Malaysia, terdapat 222 Parlimen, dan sepatutnya PAS mesti ada 222 Kawasan. Namun mungkin kita tolakkan Sabah dan Sarawak. Semenanjung ada 166 kerusi Parlimen, 156 Kawasan sahaja yang memberi nama calon, lagi 10 ke mana? Ini dikira jika Sabah dan Sarawak tidak aktif langsung Kawasan. Tetapi ianya memang mustahil.

Jadi inilah persoalan hamba. Kenapa banyak sangat Kawasan tidak hantar pencalonan? Ke mana pergi 28 Kawasan yang sepatutnya melaksanakan Mesyuarat Agong. Adakah Kawasan2 ini telah melaksanakan mesyuarat agong, tetapi membisu siapakah yang layak memimpin PAS seterusnya.

Apa punya kes ini sehingga 34 Kawasan tidak dapat mencalonkan pemimpin yang bakal bertanding pada Muktamar tahun ini?

Walauapapun, hamba ucapkan Takziah pada Tuan Guru Abdul Hadi Awang kerana terpaksa menanggung sekali lagi amanah sebagai Presiden PAS. Takziah diucapkan kepada Tuan Guru dan diharap Tuan Guru dapat mengekalkan PAS ini sebagai wadah jihad kepada mujahid yang inginkan mati syahid. Takbir!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?