SUDAH-SUDAH LAH ITU INDIA....

Baru makan kuew teow Doli. Sedap juga. Lepas kenyang, tengok siaran langsung bola. Adoi, Selangor kalah la. Dengan T Team. Sedih, sedih. Kemudian, akibat kebosanan melihat kekalahan Selangor, hamba melayari internet.

Terbaca cerita ini, (Penulis dakwa buku sejarah berat sebelah), amboi, apa punya cerita pula siBenggali India ini mahu cerita?

Kecondongan dan berat sebelah terhadap bangsa Melayu dan Agama Islam dalam buku sejarah Malaysia? Apa kes? Apa masalah? Ada tipu ke itu sejarah? Ada kesalahan ke kecondongan dan berat sebelah itu?

Tidak siuman, itulah ungkapan hamba kepada si pengadu tentang sejarah Malaysia. Hendak menafikan bahawa Tanah Melayu dahulu adalah tanah Melayu? Hendak menafikan bahawa Nusantara adalah pusat pengembangan Islam di Asia Tenggara. Amboi sepapan manusia ini, kepala sudah masuk air kah?

Ramjit Singh Malhi? Apa yang kamu hendak perjuangkan? Masukkan peranan agama lain di Tanah Melayu? Apa dia? Penjajah membawa masuk agama Kristian? Portugis menyerang Melaka kerana dendam kepada Islam?

Mamak India yang memporak perandakan Kerajaan Melayu Melaka? Peranan Kristian Inggeris mendaruratkan Malaysia kerana Hizbul Muslimin hendak menjadikan Tanah Melayu sebuah pentadbiran Islam? Mengumnokan orang Melayu agar gerakan politik Islam dapat dibeku di Tanah Melayu dari memerintah dengan perlaksanaan hukum Al-Quran dan Sunnah?

Minta maaflah saudara. Siapa yang bercakap benar? Siapa yang hendak glamer sebenarnya. Spesis meneguk di air keruh, hamba kenal sangat.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?