Mari sama-sama kita sebut syahadah

Selasa, Mac 08, 2011

TERIMA KASIH MELAYU, SEBAB KAMU, PETROL HENDAK NAIK LAGI.

Ha, pada muka orang melayu, siapa suruh akal tak kecapaian. Minyak Ron 95 nak naik lagi. Padan muka melayu. Undilah cap dacing penipu tu lagi. Kan ke sudah kena lagi. Tiap kali bn menang, akan naiklah harga petrol. Cap ayam punya melayu.

Cuba baca sini. Hah! Macam ada ura-ura sahaja petrol hendak naik. Dengan alasan periuk. Hendak naik sebab harga minyak sedunia naik. Naik hingga 100 US dollar setong. Lebih kurang RM300 setong. Hamba tidak sangka pula pakar ekonomi di Malaysia ini akal tidak cerdik belaka. Kita jual minyak, harga pula naik, maksudnya kita dapat untung lebihlah. Tetapi yang pelik ke tahap gabannya, harga minyak yang dijual kepada rakyatnya pun naik. Bertambah-tambah untunglah. Amboi-amboi, senangnya kerja mencuri duit rakyat untuk dapat untung berlipat ganda.

Terima kasih banyaklah kepada pengundi Melayu yang akal tak kecapaian kerana masih mengundi cap dacing. Kerana kamu semua kelabu mata dengan rasuah, kerana kamu jahil agama dengan berakidahkan hidup melayu, maka bertambah suka hatilah bn hendak menaikkan harga petrol sesuka hati mereka. Padan muka melayu.

Lain kali, jika hendak capai akal geliga, bacalah Harakah, bacalah Siasah, bacalah HarakahDaily, bacalah Tranungkite, bacalah blog-blog mesra Pakatan Rakyat, bacalah blog hamba, jangan dok asyik baca utusan meloya, berita hairan, blog umno apco yang cap ayam, yang suka sangat buat perkara haram jadah fitnah. Lebih-lebih lagi, jangan dengar kata Brahim Ali cap katak itu, dia itu memang katak serupa Zulkifli nordin yang penipu do'oh itu.

Cuba-cubalah jangan malu-malu dengan akhbar-akhbar picisan parti bukan bn. Beranikan diri untuk mendengar ceramah PR. Kita tiada maki hamun seperti yang selalu digembar-gemburkan oleh umno. Penceramah PR bukannya ummi hafilda siderhaka kepada ayah kandung.

Jika melayu masih tidak berubah juga, jangan salahkan PR jika Malaysia akan hancur lumat kerana rasuah yang berleluasa sehingga kerajaan menjadi papa kedana.....

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam..
kalau saudara kutuk UMNO saya boleh terima lagi...tapi kutuk sesama melayu saya tidak boleh terima...

saya akan pastikan pengundi muda sedar yang mana pihak betul dan yang mana pihak x betul...

agama,bangsa dan negara....

melayu juga berkata...

biarlah bangsa melayu sendiri kutuk bangsa dia. dari bangsa lain yang kutuk. haq dialah nak kutuk sebab dia pun tahu bangsanya bagaimana rupa.

Tanpa Nama berkata...

melayu memang bodoh sejak dulu lagi. puncak kebodohan melayu ialah pada zaman empayar melaka, terutama sekali si hang tuah, tapi ada orang kata hang tuah tu bukannya melayu.
kalau melayu tak bodoh sudah tentu kita mempunyai melayu yg mencipta kereta, enjin jet, bom atom dan sebagainya. taraf melayu hanya atas sedikit jer dari jakun.

gambar orket berkata...

melayu mudah lupa,betul juga kata tun
contohnya hari ni undi pembangkang ,bila kena sogok sekampit beras patah balik ke alat timbang kuno

Tanpa Nama berkata...

setelah wa baca ulasan dari rakan-rakan tadi ada kebenarannya.rakyat malayasia masih lagi tertindas dgan kepayahan hidup dgn harga barang keperluan yg makin,pemimpin takda masalah sebab duit banyak