MARKAS PAS RASA SIBUK DGN AKTIVITI AWAL TAHUN INI.

Hamba berasa sungguh seronok pada awal tahun ini kerana Markas PAS cawangan yang hamba berada sekarang digunakan dengan semaksima yang mungkin untuk ahli-ahli dan rakyat di sekitar Rasa.

Program ceramah kelompok, tazkirah, mesyuarat dan yang paling utama majlis yang melibatkan makan. Memberi para tetamu untuk makan, samada makan malam, petang atau ringan, membuatkan hamba sebagai setiausaha cawangan ini berasa sungguh puas hati. Banyak pahala dan berkat yang akan Allah berikan kepada mereka yang memberi makan kepada orang lain.

Namun, program 'Marilah Mengaji' anjuran PAS cawangan masih belum dapat dilaksanakan di Markas kerana masih tiada lagi penduduk di sekitar Rasa yang berminat. PAS Cawangan telah membuka program kelas 'Marilah Mengaji' khas untuk para remaja lelaki terutama kepada mereka yang berada di sekolah menengah. Namun tiada sambutan yang diberi. Pada tahun ini, PAS cawangan mempunyai 'target', iaitu kelas pengajian 'Marilah Mengaji' ini mendapat sambutan, walaupun hanya seorang individu yang berminat.

Makan sebelum Mesyuarat Agong.


Minum sebelum mesyuarat Agong.

Makan. Muslimat.


Makan lagi. Minum Petang bersama Ustaz Toliban.


Kenyang. Tetamu, ustaz Toliban dan YDP Kawasan.

Selepas ini, PAS akan membuat majlis makan khas untuk para fakir miskin. InsyaAllah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?