Mari sama-sama kita sebut syahadah

Ahad, November 07, 2010

BARU KELUAR WAD HOSPITAL

Baru sahaja keluar dari wad hospital. Bukan hamba yang masuk wad, tetapi dua anak perempuan hamba. Di Hospital Pusrawi. Yang pertama masuk hari Rabu, yang kedua hari Khamis. Anak yang ketiga dan isteri pula baru juga keluar dari wad hospital Pusrawi minggu lepas.

Keluarga hamba baru sahaja mendapat ujian sakit dari Allah SWT. Hamba sebenarnya pun disuruh masuk wad, kerana sakit, tetapi hamba tidak mahu. Makan ubat sahaja. Hari Rabu nanti ada susulan jumpa doktor.

Banyak juga wang yang perlu dikeluarkan. Dekat RM8 ribu. Lain kali, perlulah ada insurans untuk masuk hospital swasta. Mengapa mengada-ngada masuk hospital swasta? Kerana ianya senang, terus masuk, tak perlu ada perkara2 tunggu dan lihat penyakit itu melarat baru masuk wad seperti selalu yang dibuat oleh hospital kerajaan.

Terfikir juga hamba, kepada mereka yang tidak berwang untuk ke hospital swasta, mesti terseksa menunggu anak yang kesakitan untuk masuk wad hospital untuk dirawat.....

1 ulasan:

Abu Huzaifah berkata...

Assalamualaikum ya akhi.Salam ziarah.Semoga saudara/ri dalam limpahan rahmat Allah SWT.Kaif haluk? Dijemput ziarah ke blog hamba di http://bicara-hamba.blogspot.com>Syukran