HAMBA MAHU ANAK HAMBA DIBESAR DALAM NEGARA ISLAM, BUKAN NEO-SEKULAR.

Siapa antara gejuis ada anak? Hamba ada anak. 2 nak masuk 3. InsyaAllah yang ketiga tunggu hari. Yang ada sekarang dua-dua perempuan. Comel. Seperti ayah dia,.. he, he.. :)

Ada orang bertanya, mengapa hamba aktif berpolitik? Hamba jawab, hamba hendak mengubah sistem kehidupan yang ada di Malaysia daripada modal nasionalis kepada modal Islamis. Modal? Mengapa dipanggil modal?



Hamba ambil contoh, sesuatu perniagaan memerlukan modal. Kita ambil contoh pembuatan roti. Seseorang memerlukan RM untuk membeli mesin memisah doh. Satu mesin itu nilainya sebanyak RM18,000. Jadi untuk membelinya memerlukan duit. Maka duit itu adalah dinamakan modal.

Serupa juga kehidupan. Untuk mendapat kehidupan, kita mesti ada negara. Untuk mengadakan negara, kita memerlukan sistem. Sistem itu adalah modal. Didalam sistem itulah wujudnya pemerintahan dan kerajaan. Maka untuk mendapatkan modal terbaik kepada negara kita mestilah mencari modal yang terunggul. Apakah dia modal itu? Modalnya tentulah Islam.


Adakah modal negara kita sekarang adalah Islam? Adakah sistem bernegara kita sekarang berlandaskan kepada Islam? Adakah Islam dijadikan sebagai sistem rujukan utama kepada negara?

Jawapannya mudah. TIDAK. Malaysia adalah sebuah negara berasaskan bangsa. Nation State. Negara Bangsa. Mengutamakan bangsa daripada Islam. Sistem nasionalis. Dicampur dengan sistem kapitalis demokrasi. Oleh itu, adakah anak-anak kita nanti akan terjamin untuk masuk ke syurga jika kita membiarkan sistem negara ini terus-terusan dengan sistem neo-sekular?

Hamba tidak mahu....... :\

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?