PARLIMEN HULU SELANGOR AKAN ADA PRK....

Wajah Allahyarham dari lensa peribadi hamba


Ahli Parlimen kawasan hamba baru meninggal dunia semalam, malam Jumaat jam 9.30 mlm. Takziah hamba ucapkan kepada keluarga Allahyarham. Semoga roh beliau dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

SMS yang diterima oleh hamba dari sahabat hamba dari pejabat Parlimen Hulu Selangor jam 10.oo mlm tadi hamba terima dengan hati sedih namun tenang. Teringat muka Allahyarham yang sanggup datang ke Kampung Melayu Rasa, datang ke rumah ke rumah menjenguk para pengundi di Kampung Napi. Sehingga rumah kakak ADUN Umno Batang Kali pun beliau sanggup menjenguknya di muka pintu.

Walaupun dari wajahnya kelihatan beliau amat keletihan, namun beliau gagahkan juga kudrat berkunjung ke rumah pengundi-pengundi bertanyakan khabar.


Suasana ceria ini pasti akan kembali meriah.

Selepas menang, kami dari PAS Cawangan Rasa ada membuat sedikit jamuan dan ceramah kecil untuk meraikan kemenangan. Kami menjemput Allahyarham untuk merasmikan jamuan itu dan beliau dengan hati terbuka sanggup datang ke kampung Rasa untuk merasmikan jamuan makan itu.

Walaupun Allahyarham selepas beberapa bulan menjadi ahli Parlimen agak jarang turun ke Hulu Selangor, namun hamba sebagai individu faham bahawa beliau sebenarnya tidak sihat. Ketika bertanding lagi, hamba sudah melihat keadaan fizikalnya, beliau agak tidak bermaya namun kerana mempunyai sifat juang yang tinggi, maka beliau gagahkan juga diri untuk berjaga siang malam bertemu rakyat.


Setelah pemergian beliau, maka hamba dapat bayangkan bahawa tempat tinggal hamba, yakni Hulu Selangor akan menjadi tempat tumpuan seluruh rakyat Malaysia. Keseluruhan jentera partai samada dari Pakatan Rakyat atau BN akan tertumpu di Hulu Selangor.





Pasti mereka ini akan turun memenangkan PR.


Hamba dapat bayangkan, berjuta-juta wang rasuah akan dicurahkan kepada orang kampung dan taman-taman yang terdapat di Hulu Selangor ini. Poket ketua cawangan dan Bahagian puak Umno akan kembung sehingga koyak dengan lambakan duit-duit untuk dirasuah pengundi. Kenyang perutlah mereka dengan duit-duit haram itu.

Akan gelak ketawalah mereka dengan lambakan tunai dan projek-projek separa masak kononnya untuk membantu rakyat, tetapi sebenarnya untuk mengkayakan kroni. Akan hitamlah jalan-jalan seluruh Hulu Selangor dengan tar baru yang kemudiannya nanti akan kembali berlubang-lubang kerana tarnya hanya ditampal pada permukaan jalan lama, bukannya dibuat baru. Akan bertambah nota RM50lah setiap saku orang kampung kerana diberi duit 'paksa undi' disetiap isi rumah disekitar Hulu Selangor.

Hamba ingatkan hendak berehat seketika selepas letih mengurus perkahwinan adik ipar di Terengganu. Tetapi nampaknya, dirumah, hamba perlu bekerja lebih untuk membantu PR untuk memenangi kembali kerusi yang dahulunya memang milik BN. Parlimen Hulu Selangor ini sebenarnya sebelum PRU 2008, adalah kawasan putih BN. Sebenarnya bukan setakat BN terkejut mereka kalah. Tetapi PR pun terkejut kita menang.

Sebelum PRU 2008 dahulu, kerusi parlimen ini, ketiga-tiga parti PR tidak mahu bertanding untuk kerusi ini. Namun al hasilnya........

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?