CERITA MAYAT TAK DITERIMA BUMI BIASA DENGAR, TAPI, KAPAL SELAM TAK DITERIMA LAUT...?

Kapal Selam baru beli 5 bulan tidak boleh menyelam. Cerita lawak atau apa sebenarnya ni? Tidak pernah pula hamba pernah mendengar kereta yang baru dibeli 5 bulan tidak boleh bergerak diatas jalan raya. Inikan pula kapal selam tercanggih didunia bernilai 1 bilion, tidak boleh menyelam dalam laut.



Misteri Kapal Selam, Perempuan dan debu letupannya......


Budak 4 tahun jika mendengar cerita ini pun pasti agak gelak besar seperti budak itu melihat cerita Doraemon. Tidak masuk akal. Duit yang melampau banyaknya dibuat beli kapal selam, akhirnya kapal selam itu jadi serupa sampan nelayan, tidak boleh selam.

Ada juga dengar cerita, berbagai-bagai usaha fizikal dan metafizik telah dilakukan untuk menyelamkan kapal 'kemegahan' Malaysia ini. Pelik juga dengarnya ada juga mereka yang bertanggungjawab dengan kapal selam ini menggunakan cara metafizik untuk memulihkan kapalselam yang tidak boleh selam ini.

Ada kena mengena dengan hantu ke? TV3 mesti pakar dalam perkara ini. Apa kata panggil pengarah cerita ngarut jam 9 malam setiap malam Jumaat, mungkin mereka boleh menghalau hantu itu dari kapal selam yang tidak boleh selam itu.

Selalunya, hamba selalu mendengar cerita bahawa ada mayat yang tidak boleh diterima bumi untuk dikebumikan kerana maksiatnya semasa hidup melampau yang amat. Mungkin juga cerita kapal selam yang tidak boleh selam ini ada kaitan dengan laut tidak boleh menerima kapal selam kerana kapal selam ini ada 'perbuatan' yang melampau maksiatnya semasa hayatnya,.... agaknyalah......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?