Mari sama-sama kita sebut syahadah

Jumaat, Disember 18, 2009

CERITA-CERITA 1 MAZWANDI.

Ish,.... dah lama tidak berblog. Bukannya tidak mahu blogging, cumanya, broadband hamba kena block. 3 bulan tidak bayar. Duit tak kecapaian. Terpaksalah pinjam adiknya jika pulang ke Bukit Damansara.

Semalam dapat gaji. Alhamdulillah, dapat lebihan RM115.00. 2 tahun punya bayaran laptop, bayaran bulanan pinjaman dengan tempat hamba kerja. Maksudnya, laptop yang hamba sedang taip ini, sudah tiada berhutang dengan syarikat hamba bekerjalah. Maka, semalam juga, hamba sudah settlekan hutang broadband hamba. Bolehlah hamba blogging dengan senang hati.




Banyak cerita hendak cerita;



Banyak cerita hamba hendak sebut hari ini. Salah satunya cerita berkenaan dengan Malaysia menang emas acara bolasepak. Ok le tu gamaknya Malaysia menang 1-0 dengan Vietnam. Asyik kalah je sebelum ini dengan negara komunis tu. Syukur. Tetapi, yang dasyatnya, 1 emas bola punya pasal, habis emas-emas yang lain seperti menjadi second class emas. Dasyat penangan bolasepak ni. Kepala segala sukan agaknya.




Politik punya cerita;


Jika Malaysia menang dengan angka 1-0, maka PR pula dekat lagi hendak menang dengan angka 63-66. Kalah 3 majoriti untuk tidak meluluskan bajet 2010. Perkara kalah tipis ini tidak menjadi hal, yang menjadi hal ini, habis 5 MP PAS kena kritik tahap maksimum. Yang malangnya, 5 MP itu semuanya kerja rajin-rajin belaka. Sebab tiada dalam dewan semasa mengundi sahaja, habis kerja2 mereka untuk rakyat dilupakan. Memang zalim rakyat Malaysia.



Ahli Parlimen ni seperti tukang buat bekamlah. Yang membekam dia, yang dapat nama, proses bekam tu. Bukannya 'doktor' bekam yang dipuji, tapi kayu bekam tu yang dipuji, pelik-pelik rakyat Malaysia.......

Merajuk;

Semalam, isteri hamba merajuk. Hamba tersilap cakap. Kesian dia. Dia ada sebut tentang kemerajukannya. Tetapi, hamba buat-buat marah pada dia, 'Takkan benda kecil tu pun nak merajuk?', kata hamba dengan nada yang agak kuat. Senyap dia. Kesian. Apa punya suamilah hamba ni. Selepas ini, hamba hendak mohon maaf kepada dia. Bukan senang sisuami hendak mohon maaf kepada isteri. Ego suami besar wei......

Anak;

Hamba akan sediakan 2 gambar anak hamba. Dan insyaAllah, bulan 7 2010 nanti, hamba akan ada yang nombor 3. Alhamdulillah.......

Anak hamba yang sulong ini suka gelak-gelak, suka pukul-pukul orang, suka buli adik dia dan suka makan nasi serta suka main gelongsor.

Iman, nombor dua dengan atok dia (ayah hamba). Seorang budak yang lembut, suara lembut, tingkah laku lembut, namun kepalanya keras seperti besi keluli, suka menangis, suka pukul ummi dan ayah dia, suka yang amat makan nasi, suka main dan suka buat kerja lasak-lasak didalam situasi pergerakan yang masih nampak kelembutannya.

0 ulasan: