Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, November 11, 2009

TERJUMPA GAMBAR DATO SERI ANWAR MASA DULU2 KALA.

Sedang buat kerja depan komputer, tiba-tiba terperasan gambar lama hari raya tahun 1425 Hijrah. Hamba masa tu baru kembali dari mengerjakan umrah pada bulan Rejab-Syaaban. Bersama dengan Ustaz Taib Azamuddin (Nanti hamba cerita).


Jika ketua pembangkang kita ada ter'blog' ke sini, yang kebarangkaiannya adalah 1 dari 6 bilion, mesti Dato Seri akan terkenang-kenang rumah lamanya di Bukit Damansara, yang sekarang ini telah dirobohkan dan dibina 2 rumah banglow besar setelah dibeli oleh seorang pak Arab daripada Dato Seri.





Ni gambar masa tahun 1425 Hijrah ni. Raya tahun masehi 2004. Anwar baru je keluar dari penjara, Tan Sri Khalid (baju biru) masih belum masuk PKR lagi. Malam raya itu, takbir rumah pertama adalah di rumah Anwar Ibrahim. Rumah lama dia......


Abang hamba, anak buah hamba, dengan Anwar Ibrahim. Dekat rumah Dato Seri, takbir raya.





Kami sedang bertakbir raya di rumah Anwar. Belakang tu nampak Dato Seri tu. Yang depan berjubah tu Hj. Tunai. Orang kuat PAS.


Dato Seri mesti tidak kenal hamba, kerana hamba ni budak hingusan sahaja di dalam arena politik tanah air. Jika mati hamba, rakyat Malaysia tidak perasan pun. Semasa Dato Seri keluar dari penjara, hamba ada datang ke rumah Dato Seri. Hendak berjumpa dengan Dato Seri, hendak bersalam, perlu beratur panjang. Dan hamba ada ingat lagi semasa hendak bersalam tu, hamba adalah berkata2 nasihat sikit.


Yelah, masa tu hamba baru 28 tahun, berdepan dengan orang yang besar sebesar Dato Seri Anwar, apalagi yang hendak hamba kata? Hamba katalah nasihat2 sikit 5-6 patah perkataan. Dato Seri pun letih baru keluar dari penjara.





Masa ni hamba sedang beratur di belakang insan baju putih tu. Dah siap sedia hamba hendak hulur tangan berjabat tangan dengan Dato Seri ini. Ketika ini, hamba hanyalah ikan bilis Setiausaha PAS Cawangan Bukit Damansara...... errr, sekarang pun ikan bilis juga, setiausaha PAS Cawangan Rasa le pulok.......



Sekarang ini Dato Seri telah menjadi ketua pembangkang, Tan Sri Khalid telah menjadi MB Selangor. Semuanya sedang memegang amanah yang besar kepada negara. Diharap, kedua-duanya bersedia juga memegang amanah tali Allah pula selepas ini. Harap orang-orang besar ini faham apa yang dimaksudkan...... :) Selamat mentadbir.

0 ulasan: