ALONG HAMBA KERJA DI MEKKAH.

Abang hamba hari ini akan ke Dubai menjalankan tanggungjawab kerja barunya di sana. Kerja dia berkaitan dengan keretapi laju yang akan dibuat di antara Masjidil Haram dengan padang Arafah.



Keretapi itu nanti akan digunakan khusus untuk kerja-kerja haji.



InsyaAllah selepas musim haji nanti, abang hamba akan ke Jeddah bekerja di 'site' tanah haram. Ok le tu, boleh buat umrah tiap-tiap hari.



Cumanya abang hamba ada bertanya, jika dia memasuki tanah haram tiap-tiap hari, kerana kerja dan kerana rumahnya dan juga pejabatnya di Jeddah, maka adakah beliau perlu tiap kali kena melaksanakan tawaf selamat datang di dalam masjidil haram?



Rasa seronok melihat abang sulong hamba dapat bekerja di tanah haram. Siapa yang tidak mahu ke sana. Semua orang mahu. Tetapi, yang menariknya, abang hamba dapat ke sana, tetapi apabila ke tanah haram, abang hamba diberi gaji oleh Allah SWT.



Fuih, seronoknya. Bekerja untuk meningkatkan kemudahan orang Islam melaksanakan rukun Islam kelima. Dapat gaji di bumi dan juga akhirat. Fuih, seronok, seronok. Peluang melihat Kaabah tiap-tiap hari, siapa tak nak.



Harap kerja along yang baru ini dapat meningkatkan iman beliau menjadi seorang Islam yang bertaqwa dan soleh sehingga wafatnya beliau, insyaAllah, amin........

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?