Mari sama-sama kita sebut syahadah

Sabtu, Ogos 29, 2009

TOLONGLAH GELARKAN HAMBA EKSTRIMIS AGAMA.

Jika anda semua ingin katakan hamba sebagai ekstremis agama, tolonglah katakan dengan laungan yang kuat. Tolonglah pekikkan suara anda ke telinga hamba dengan sekuat hatinya kerana hamba cukup senang dengan laungan ekstrimis itu. Itulah yang hamba mahu, jolokan ekstrimis agama kepada hamba adalah satu cita-cita yang menjadi kenyataan kepada hamba.

Intripitasi ekstrimis agama kepada umat Islam sekarang adalah menyatakan sesiapa yang berusaha untuk mewujudkan kembali syariah Islam didalam undang-undang kehidupan bernegara, adalah satu perbuatan ekstrimis. Sesiapa yang mendokong hukuman hudud di dalam sistem undang-undang jenayah, maka beliau akan dianggap ekstrimis agama. Kepada sesiapa yang mendokong mewujudkan satu polisi amal makruf nahi mungkar, maka orang itu akan dianggap sebagai ekstrimis agama.

Tidakkira manusia itu dari akal menyokong ubn atau pr, anggapan ekstrimis agama itu adalah dari jawapan dari perenggan kedua artikel ini. Maka oleh itu, tolonglah gelarkan hamba ekstrimis agama, atau ungkapan yang lagi glamour, puak talibanis, kerana jika intripitasi kepada gelaran ekstrimis dan taliban itu adalah seperti ini, maka sepatutnya semua umat Islam berasa berbangga jika diberi gelaran ekstrimis agama.

Kasihan dan gelihati melihat manusia-manusia yang menggelarkan diri sebagai ahli fikir, tidak mempuyai pemikiran Al-Quran dan Sunnah Nabawiyah di dalam akal intelek mereka. Beranggap akal fikiran mereka, yang diberi oleh Allah SWT adalah lebih bijak dari Allah SWT adalah satu perbuatan yang merugikan dan sia-sia kerana akhir kehidupan, neraka menjadi tempat tinggal mereka. Tidak terfikirkah mereka bahawa kita ini adalah hanya manusia yang kerdil, yang hanya menumpang hidup didunia dari sifat Rahman dari Allah yang Rahim. Jika inilah perangai-perangai manusia, maka rugilah anda, kerana hidup anda hanya sebagai jalan yang pasti kepada kehancuran diri sendiri, kesian,........

0 ulasan: