TPM YANG ZALIM.


Terkejut beruk. Itulah ungkapan yang paling sesuai apabila hamba mendengar tpm Malaysia menuduh PR mempolitikkan isu kematian Teoh semasa di'reman' oleh sprm. Beliau kata, PR bermain politik tentang kematian Teoh ini kerana hendak menutup isu-isu rasuah yang melanda kerajaan negeri Selangor. Apa sudah hilang akal fikirankah tpm kita ini?


Seorang manusia telah mati semasa di dalam 'tahanan' sprm. Tanggungjawab terhadap tahanan adalah 100% diamanahkan kepada mereka yang menahan. Tiba-tiba orang yang ditahan mati. Bukannya mati sebab sakit jantung, bukannya mati disebabkan demam panas, tetapi mati kerana jatuh dari bangunan. Bagaimana perkara orang yang di'tangkap' boleh jatuh dari bangunan? Bangunan Masalam yang tingkapnya sentiasa ditutup. Pelik sungguh.


Sudahlah tiada langsung mulut tpm itu mengucapkan takziah kepada keluarga simati dan juga memohon maaf bagi pihak kerajaan pusat tentang kematian yang dasyat itu, malah dengan nada sombong, mengatakan kematian Teoh ini hanya sebagai mainan politik PR. Sedih hamba mendengarnya.


Maka, dengan itu, diharap semua rakyat Malaysia dapatlah menilai tpm ini, adakah dia ini seorang manusia atau hanya makhluk zalim yang bertopengkan manusia.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?