Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, Julai 08, 2009

PPSMI DIMANSUHKAN AKHIRNYA.


Selama 6 tahun kerajaan Malaysia pimpinan bn membodohkan umat Melayu, akhirnya, bn mengaku kalah juga untuk mengekalkan proses membodohkan umat Melayu pandai matematik dan sains kerana takutkan kalah dalam pilihanraya.

Baru sebentar tadi, TPM telah membuat pengumuman membatalkan PPSMI. Lebih kurang jam 2.50ptg, pengumuman yang sememangnya ada sangkut paut dengan Manek Urai telah dibuat dan mulai tahun 2012, maka bahasa Melayu akan kembali digunakan untuk mengajar anak murid sekolah rendah dan menengah didalam bahasa Melayu.

Alhamdulillah hamba ucapkan. Akhirnya, akan kembali bersinarlah kelas-kelas yang mengajar Sains dan matematik di sekolah rendah dan menengah. Akan kembali cerialah guru-guru yang insayAllah akan melihat buku rekod sekolah akan kembali lebih banyak dakwat pen biru dari merah. Akan kembali menarik minatlah, umat-umat Melayu untuk belajar matematik dan sains.

Namun, hamba berpendapat, maksudnya, pada pendapat peribadi hamba, akan adalah juga puak-puak umno yang akan menjadi parasit-parasit mendekati tpm kerana ada satu agenda baru yang akan dibuat oleh puak-puak lintah simen ini. Duit-duit dan duitlah projeknya. Buat buku teks baru. Buku teks yang lama didalam bahasa inggeris akan ditukar kembali bertukar ke bahasa melayu. Maka, akan kaya lagilah kroni-kroni.

Itulah ceritanya, walau sesiapa yang menang, maka puak kapitalis tetap akan menyusup mencari ruang untuk mendapatkan duit. Pasal bahasa, peduli apa mereka, asal masyuuuuk,....

0 ulasan: